شناسهٔ خبر: 47186679 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

در تعطیلات عید فطر تردد از تهران به حومه ممنوع نیست

صاحب‌خبر -

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در استان‌ تهران چون تعداد زیادی از افرادی که محل کارشان در تهران قرار دارد، اما محل سکونتشان در مناطق حومه و اطراف شهر تهران قرار دارد کل محیط شهری تهران و مناطق حومه به صورت یکپارچه دیده شده و بنابراین رفت و آمد از تهران به حومه شهر آزاد خواهد بود.

به گزارش میزان، اجرای طرح منع سفر در تعطیلات عید سعید فطر از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه مورخ ۲۱ اردیبهشت آغاز شده است. براساس این گزارش و مطابق با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغیه وزارت کشور این محدودیت سفر در سراسر کشور و در بین تمامی شهر‌ها تا ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۵ اردیبهشت اعمال خواهد شد.

آن طور که در گزارش مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آمده این محدودیت سفر هم بین استانی و هم بین شهری است. پس در این مدت رفت و آمد کردن بین دو شهر از یک استان هم ممنوع و تخطی از آن جریمه و اعمال قانون را در پی دارد.

البته این ممنوعیت سفر شامل ناوگان حمل و نقل عمومی کالا، بار و مسافر و وانت بار‌هایی که در امر جابجایی بار فعالیت دارند نخواهد شد.

برابر آنچه که در گزارش مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا عنوان شده اجرای مصوبه محدودیت سفر با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا صورت می‌گیرد و پیش از اجرای مصوبه هم اقدامات لازم برای اطلاع رسانی به شهروندان انجام گرفته است.

همچنین استقرار ماموران پلیس برای ارائه توصیه‌های لازم به مردم جهت پرهیز از سفر در دستور کار قرار گرفته است. بر این اساس تمرد افراد از مقررات ممنوعیت سفر و پافشاری نشان دادن برای انجام سفر با اعمال قانون و جریمه همراه می‌شود که مبلغ این جریمه‌ها هم در شهر‌های گروه قرمز یک میلیون تومان و در شهر‌های گروه نارنجی و زرد پانصدهزارتومان است.

گفتنی است کنترل تردد‌ها در این ایام هم به‌صورت هوشمند و با استفاده از دوربین‌های ثبت تخلفات انجام شده و هم با استفاده از تیم‌های استقراری پلیس و ماموران صورت می‌گیرد.

اما سردار تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا درخصوص اینکه محدودیت‌های سفر در ایام تعطیلات عید فطر شامل منع تردد از شهر تهران به نقاطی مثل لواسان و کردان و حومه‌های شهر خواهد شد یا خیر به میزان گفت: حومه تهران مساله‌ای ندارد. ضمن اینکه استان‌های تهران و البرز هم به واسطه شرایط خاصی که حاکم هست و هم، چون به هر حال تعداد زیادی از افرادی که محل کارشان در تهران قرار دارد، اما محل سکونتشان در مناطق حومه و اطراف شهر تهران قرار دارد کل محیط شهری تهران و مناطق حومه به صورت یکپارچه دیده شده و بنابراین رفت و آمد از تهران به حومه شهر آزاد خواهد بود.

بنا به گفته سردار حسینی تردد از تهران به شهرستان‌های اطراف یا بالعکس ممنوع خواهد بود.

نظر شما