شناسهٔ خبر: 47128424 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشرفت کند نوکیا در بروزرسانی گوشی‌ها به اندروید ۱۱

گزارش‌ها نشان می‌دهند که بروزرسانی اندروید ۱۱ برای گوشی‌های نوکیا به تعویق افتاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا، به دنبال اولین حضور بسیار دلگرم کننده در بازار فوق العاده رقابتی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷، دارنده مجوز برند نوکیا یعنی HMD Global طی چند سال گذشته تقریباً تمام راه‌های مربوطه را با استراتژی غلط رفت و فقط یک گوشی پرچمدار را منتشر کرد و انبوهی از تولیدات عمومی و در اکثر موارد مدل پایین و متوسط را ارائه کرد.

شرکت نوکیا دیگر از نظر بروزرسانی عمده نرم افزاری پیشتاز نیست و ارائه اندروید ۱۱ خود را هم چندین ماه پس از سامسونگ آغاز کرد و علی رغم اینکه در اکتبر سال ۲۰۲۰ اظهار داشت که مجموعه عظیمی از اصلاحات، بهبود‌ها و پیشرفت‌های رابط گرافیکی حاصل می‌شود، اما این اتفاق نیفتاد.

از نظر فنی، HMD با آوردن اندروید ۱۱ به نوکیا ۸.۳ ۵G و ۳.۲ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ هیچ قولی را نشکست، اما همه گوشی‌های نوکیا ۲.۳، ۸.۱، ۴.۲، ۲.۲ و ۲.۴، سیستم عامل مورد انتظار خود را اندکی دیر دریافت کردند.

پیشرفت کند نوکیا در بروزرسانی گوشی‌ها به اندروید ۱۱

بروزرسانی گوشی‌های نوکیا به اندروید ۱۱ به تعویق افتاد

متأسفانه، با توجه به نقشه راه رسمی اصلاح شده اندروید ۱۱ که به اشتراک گذاشته شده است، همین مورد برای تعدادی دیگر از  گوشی های نوکیا نیز صدق خواهد کرد. این شامل مدل پیشرفته Nokia ۹ PureView از سال ۲۰۱۹ و همچنین میان رده‌های جدیدتر ۶.۲ و ۷.۲ است. هر سه تلفن هم اکنون برای تحویل اندروید ۱۱ در سه ماهه سوم سال آماده می‌شوند، چون به عرضه در سه ماه اول و دوم سال نرسیدند.

خبر خوب این است که هنوز تعداد زیادی از گوشی‌های نوکیا، برای بروزرسانی به آخرین نسخه سیستم عامل وجود دارند، از گوشی‌های ۱.۳ و ۱.۴ تا ۳.۴، ۵.۳ و ۵.۴. پیش از این انتظار می‌رفت که این مدل‌ها بروزرسانی سنگین اندروید ۱۱ را تا پایان ماه مارس به دست آورند، اما این اتفاق نیفتاد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما