شناسهٔ خبر: 47125364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: ادارات اصفهان مصرف آب، برق و گاز را ۴۰ درصد کاهش دهند

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: ادارات این استان مصارف آب، برق و گاز را ۴۰ درصد کاهش دهند و همچنین ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی مکلف شدند بر روی سقف خود پنل‌های انرژی نصب کنند.

صاحب‌خبر -

عباس رضایی یکشنبه شب در حاشیه جلسه مدیریت اضطراری مصرف بهینه انرژی در سالن جلسات استانداری در گفت و گو با ایرنا افزود: مقرر شد به منظور صرفه جویی در مصرف آب ستاد مدیریت بحران انرژی تشکیل و در خصوص مصرف بهینه آب، برق و گاز اقدام شود.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها مکلف شدند ژنراتورهای برق اضطراری خود را در شرایط پیک مصرف در مدار قرار دهند و ادارات تمامی موتورخانه‌ها را استانداردسازی کنند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: همه ادارات موظف هستند یک مدیر انرژی تعیین و این مدیر مسئولیت اجرای طرح‌های مصرف بهینه در ادارات را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: اداره کل اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به مصرف آب، برق و گاز در مساجد پیگیری‌های لازم را به عمل آورد همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی در تمامی شهرک‌ها و واحدهای صنعتی الزامات مصرف بهینه آب و برق و گاز را اجرایی کند.

رضایی گفت: همچنین صدا و سیما و اصحاب رسانه نسبت به مصرف بهینه انرژی فرهنگ سازی کنند و دستگاه‌های مربوطه با مشترکان پرمصرف برخورد لازم را انجام دهد.

تعداد مشترکان برق این استان قبل از انقلاب ۴۱۰ هزار مشترک بود و این رقم  هم اکنون از مرز ۲ میلیون و ۸۰۰ نفر گذشته است.

آب و فاضلاب استان اصفهان یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک دارد که حدود ۸۰۰ هزار مشترکان خانگی هستند که در صورتی که روزانه هر کدام ۱۰ لیتر از مصرف خود بکاهند روزانه هشت میلیون لیتر از منابع آبی کم نخواهد شد که رقم چشمگیری است.

شرکت گاز استان اصفهان یکی از بزرگترین توزیع کنندگان گاز طبیعی در کشور محسوب می‌شود و در زمان حاضر ۱۱۰ شهر استان، در مجموع بیش از یک میلیون و ۸۷۰ مشترک دارد.

نظر شما