شناسهٔ خبر: 47124389 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بلو اوریجین رویای گردشگری فضایی را تا سه ماه دیگر محقق خواهد کرد

reuters

صاحب‌خبر -

شرکت فضایی بلو اوریجین اعلام کرد تا سه ماه دیگر اولین سفر در قالب طرح گردشگری فضایی این شرکت با فضاپیمای نیو شپرد به انجام خواهد رسید.

شرکت فضایی بلو اوریجین که به جف بزوس، بنیانگذار آمازون تعلق دارد در تاریخ ۲۰ جولای ۲۰۲۱ نخستین سفر در قالب طرح گردشگری فضایی را به انجام خواهد رساند. مسافران این سفر توسط فضاپیمای نیو شپرد به فضا فرستاده خواهند شد.

جزئیات طرح گردشگری فضایی بلو اوریجین

گردشگری فضایی گردشگری فضایی

طبق اعلام شرکت بلو اوریجین، مسافران این پرواز توسط موشک و کپسول نیو شپرد به فضا خواهند رفت؛ این کپسول می‌تواند ۶ مسافر را در خود جای دهد و تا ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری به پرواز درآید. چنین فاصله‌ای برای تجربه چند دقیقه بی‌وزنی و تماشای انحنای سیاره زمین پیش از فرود کافی خواهد بود. این کپسول پس از پایان سفر با چتر نجات فرود خواهد آمد.

گردشگری فضایی گردشگری فضایی

کپسول نیو شپرد دارای ۶ پنجره برای مشاهد محیط اطراف بوده و سه برابر بلندتر از هواپیماهای جت بوئینگ ۷۴۷ است. آریان کورنل، مدیر فروش شرکت بلو اورجین در خصوص این طرح عنوان کرد مشاهده سیاره زمین از این فاصله برای مسافران بسیار هیجان‌انگیز و رویایی خواهد بود. وی افزود این شرکت پیش از پایان سال ۲۰۲۱ چند پرواز دیگر را نیز به انجام می‌رساند.

گردشگری فضایی گردشگری فضایی

هرچند قیمت بلیط این سفر فضایی تجاری مشخص نشده است، اما برخی از فعالان این حوزه قیمت حداقل ۲۰۰ هزار دلاری را برای هر مسافر اعلام کردند. مدیر فروش شرکت بلو اورجین با اعلام اینکه قیمت بلیط این پرواز به‌زودی اعلام خواهد شد گفت ما قصد داریم تعداد پروازهای طرح گردشگری فضایی خود را بر اساس میزان تقاضا افزایش دهیم و مکان‌های پرتاب این پروازها را علاوه بر آمریکا در کشورهای دیگر نیز احداث کنیم. گفتنی است در آغاز طرح گردشگری فضایی به دلیل بالا بودن هزینه فقط افراد مشهور و ثروتمند می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

نظر شما