شناسهٔ خبر: 47103265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول:

مناطق خوش آب و هوای قزوین در ایام عید فطر مسدود است

آرزو یارکه سلخوری

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین گفت: فضاهای خوش آب و هوای استان قزوین از جمله الموت، طارم و آوج مسدود می‌شود اگر این‌ها باز باشند احتمال افزایش کرونا بعد از تعطیلات عید فطر افزایش پیدا می‌کند، مسئولیت این کار نیز بر عهده فرمانداران است و باید از مسدود بودن مسیرها مطمئن شوند.

صاحب‌خبر -

منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۱۸ اردیبهشت در استانداری برگزار شد، تصریح کرد: در استان قزوین به هیچ وجه کرونایی هندی و آفریقایی نداریم، کرونای دو تبعه هندی نیز از نوع انگلیسی بوده و در حال حاضر آن‌ها در قرنطینه هستند.

وی افزود: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا ممنوعیت سفر از ۲۱ اردیبهشت ماه یعنی روز سه شنبه بعد از ظهر آغاز می‌شود و تا روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد بنابراین کلیه ورودی‌ها و خروجی‌های شهرهای استان قزوین در تعطیلات عید فطر مسدود می‌شود، در استان این ممنوعیت‌ها از شب دوشنبه اجرایی می‌شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار کرد: نیروی انتظامی باید در محورهای فرعی استان نیز مستقر  شود و ۲۴ ساعته کشیک دهد به طوری که زمانی برای تغییر پست وجود نداشته باشد که در آن برهه زمانی ماشین‌ها تردد کنند.

وی یادآور شد: هیچ‌یک از  مسافرخانه‌ها، اقامت‌گاه‌ها و مهمانپذیرها حق پذیرش مهمان در ایام تعطیلات عید فطر را ندارد و اگر گزارشی مبنی بر پذیرش مهمان دریافت کنیم آن مجموعه دو هفته پلمب و از ارائه خدمات محروم می‌شود، همچنین اگر خودرویی با پلاک غیر بومی در پارکینگ هر هتلی وجود داشته باشد نشان می‌دهد که مسافر در هتل وجود دارد بنابراین آن خودرو نیز به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل و متوقف می‌شود، میراث فرهنگی و گردشگری موضوع را باید برای تمام هتل‌ها بیان کند.

حبیبی خاطرنشان کرد: تردد خودروهای با پلاک ۷۹ و ۸۹ در استان بلامانع است و اگر در این ایام جریمه شوند با بررسی در کمیسیون مربوطه جریمه آن‌ها بخشیده می‌شود.

وی تاکید کرد: فضاهای خوش آب و هوای استان قزوین از جمله الموت، طارم و آوج مسدود می‌شود اگر این‌ها باز باشند احتمال افزایش کرونا بعد از تعطیلات عید فطر افزایش پیدا می‌کند، مسئولیت این کار نیز بر عهده فرمانداران است و باید از مسدود بودن مسیرها مطمئن شوند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین بیان کرد: در مطب پزشکان رعایت پروتکل‌ها بسیار پایین است و باید کنترل بیشتری شود، با مطب‌هایی که رعایت نمی‌کند و در زمان واحد مراجعه‌کنندگان زیادی داشته باشد باید برخورد و پلمب شود، آن‌هایی که کمتر رعایت می‌کنند نیز تذکر دریافت می‌کنند اما اگر بعد از یک بار تذکر دوباره شاهد همان وضع باشیم مطب پلمب می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت مرکز استان قرمز است، سایر شهرستان‌ها نیز تنها یک شهرستان زرد و باقی نارنجی هستند، پرسنل ادارات در وضعیت قرمز باید ۵۰ درصد حضور داشته باشند اما در مراکزی که تعداد پرسنل آن‌ها ۱۰ نفر  یا کمتر از آن است همه کارکنان باید حضور داشته باشند.

حبیبی یادآور شد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میدان میوه تره‌بار بسیار ضعیف است، همچنین مبحث روزه خواری در میدان میوه و تره بار دیده شده است که باید این موضوعات بررسی شود.

وی تاکید کرد:  نماز عید فطر برای این که تجمع زیاد نشود در خیابان شهدا برگزار خواهد شد، با توجه به اینکه سال گذشته تجربه خوبی از برگزاری نماز عید فطر در این خیابان داشتیم طبق زمان‌بندی صورت گرفته نماز عید فطر در خیابان شهدا برگزار می‌شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین یادآور شد: 
در ماه مبارک رمضان بستنی فروشی‌ها نیز باید از زمان افطار فعالیت خود را آغاز کند و پیش از آن مجاز به فعالیت نیستند، هم‌چنین بعد از ماه مبارک رمضان با توجه به وضعیت و رنگ‌بندی استان در خصوص بازگشایی تالارهای پذیرایی تصمیم گیری می‌کنیم اما تا پایان ماه رمضان کلیه تالارهای پذیرایی تعطیل هستند.

انتهای پیام

نظر شما