شناسهٔ خبر: 47085059 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جنبش جهاد اسلامی:

از مواضع عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از فلسطین قدردانی می‌کنیم

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه از از مواضع عالی رهبر انقلاب در حمایت از فلسطین قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی بیانیه‌ای با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره روز قدس و جوانان فلسطینی اعلام کرد: از سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از مسئله فلسطین و مواضع عالی ایشان در این خصوص قدردانی می‌کنیم.

این جنبش در بیانیه خود می‌افزاید: سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران بازتاب وسیع و قدرتمندی در روح و جان مجاهدین داشته است.

به دنبال پخش صحبت‌های «آیت الله سید علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس، رسانه‌های خارجی نیز ضمن پوشش آن، بخش‌هایی از سخنان مهم رهبری را منتشر کردند.

ایشان در بخشی از سخنرانی خود فرمودند:

«ماجرای فلسطین، همچنان مهمترین و زنده‌ترین مسئله مشترک امّت اسلامی است. سیاست‌های نظام سرمایه‌داری ظالم و سفّاک، دست یک ملّت را از خانه‌ی خود، از میهن و خاک آباء و اجدادی خود کوتاه کرده و در آن، رژیمی تروریست و مردمی بیگانه را نشانده است.

سُست‌تر و بی‌پایه‌تر از منطق پوشالی تأسیس رژیم صهیونیستی چیست؟ اروپایی‌ها بنا بر ادّعای خود، به یهودیان در سال‌های جنگ جهانی دوّم ظلم کرده‌اند، پس باید با آواره کردن ملّتی در غرب آسیا و کشتار‌های فجیع در آن کشور انتقام یهودیان را گرفت ...!

این منطقی است که دولت‌های غربی با حمایت بی‌دریغ و دیوانه‌وار خود از رژیم صهیونیستی به آن تکیه کرده و بدین‌گونه، همه‌ی ادّعا‌های دروغین خود در باب حقوق بشر و دموکراسی را تخطئه کرده‌اند؛ و این ماجرای خنده‌آور و گریه‌آور بیش از هفتاد سال است که ادامه دارد و هر از چندی برگ دیگری بر آن افزوده می‌شود.

در قضیّه فلسطین همه‌ی دولت‌ها و ملّتهای مسلمان، دارای وظیفه و مسئولیّتند، ولی محور مجاهدت خود فلسطینیانند که امروز در درون سرزمین و بیرون آن حدود چهارده میلیون نفرند. وحدت و عزم واحد این جمع خواهد توانست کاری بزرگ صورت دهد. امروز وحدت، بزرگ‌ترین سلاح فلسطینی‌ها است.

دشمنان وحدت فلسطینی، رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی قدرت‌های سیاسی دیگرند، امّا اگر از درون خود جامعه‌ی فلسطینی وحدت‌شکنی نشود، دشمنان بیرونی نخواهند توانست کاری بکنند. محور این وحدت باید جهاد داخلی و عدم اعتماد به دشمنان باشد. دشمن اصلی فلسطینیان، یعنی آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌های خبیث را نباید تکیه‌گاه سیاست‌های فلسطینی قرار داد.

فلسطینی‌ها ــ چه در غزه، چه در قدس و کرانه‌ی باختری، چه در سرزمین‌های ۱۹۴۸ و حتّی چه در اردوگاه‌ها ــ همه یک واحد را تشکیل می‌دهند و باید راهبرد به هم پیوستگی را در پیش بگیرند؛ هر بخش باید از بخش‌های دیگر دفاع کند و به هنگام فشار بر آن‌ها از ابزار‌های در اختیار خود استفاده کند.»

بیشتر بخوانید:

زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز در مراسمی به مناسبت روز جهانی قدس که در لبنان برگزار شد، سخنرانی کرد.

او گفت: این روز نماینده همه ماست و در یک زمان واحد برای امت اسلامی و مردم فلسطین مطرح شده است، زیرا فلسطین و امت اسلامی اکنون در سایه شرایط دشوار سیاسی که قضیه فلسطین با آن روبروست، به یک عامل وحدت بخش ویژه نیاز دارد.

نخاله افزود: نکته و درس موجود در این روز، انتخاب زمان برگزاری آن است. امام خمینی (ره) زمان این روز را به دلیل اهمیت ماه رمضان، روز‌های آخر آن و شب‌های قدر، چنین روزی انتخاب کردند، زیرا چنین زمانی از اهتمام بالایی برای همه مسلمانان سراسر جهان برخوردار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما