شناسهٔ خبر: 47084449 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با آنا:

۷۰ درصد آمار فوتی‌ها با واکسینه کردن سالمندان کاهش می‌یابد

قاسم جان‌بابائی گفت: با واکسینه کردن افراد بالای ۶۰ سال حدود ۷۰ درصد از مرگ و میرهای کرونایی کاهش پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

قاسم جان‌بابایی، در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری آنا، در پاسخ به این پرسش که «چرا درحالی که واکسیناسیون کادر درمان کامل نشده است، دیگر گروه‌های اجتماعی واکسن دریافت می‌کنند؟» گفت: کادر درمان همه جا جزء اولویت‌های تزریق واکسن است و در حال حاضر هم به اندازه کافی واکسن برای کادر درمان توزیع کرده‌ایم.

وی افزود: برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا صددرصد و برخی از دانشگاه‌ها تا ۹۰ درصد واکسن دریافت کرده‌اند؛ البته یک تعدادی از پرستاران و پزشکان هم خودشان نخواستند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در رابطه با توزیع واکسن بین بیماران خاص هم گفت: یک تعداد از واکسن‌ها به بیماران خاص داده شده است و البته توزیع واکسن بین آنها روزانه ادامه دارد.

برای اولویت بندی واکسن سند کشوری داریم

جان بابائی در خصوص نحوه واکسیناسیون تمام گروه‌های جامعه اظهار کرد: برای الویت بندی واکسن یک سند کشوری ایجاد شده است. ممکن است از نظر برخی‌ها مثلا سالمندان کهریزک در اولویت نباشند ولی باید بدانند که ۸۰ درصد مرگ و میرها را سالمندان تشکیل می‌دهند و شیوع بیماری در کهریزک می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد.

واکسیناسیون سالمندان یعنی کاهش ۷۰ درصدی مرگ

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با واکسینه کردن افراد بالای ۶۰ سال در کشور، ۷۰ درصد از مرگ و میرمان کاهش پیدا می‌کند.

وی در خصوص جهش‌های متنوع ویروس‌های کرونا، گفت: نمی‌توانیم رفتار ویروس‌هایی که جهش پیدا می‌کنند را پیش بینی کنیم. یک ویروس ممکن است با جهش خودش را مدفون کند یا وضعیت وخیم‌تری را ایجاد کند.

پایان پیام/۴۰۷۶/

نظر شما