شناسهٔ خبر: 47083900 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

جان باختن ۲۴ بیمار کرونایی در فارس/ ۱۸۷۹ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در شبانه روز گذشته ۲۴ بیمار بر اثر ابتلای به کرونا جان در فارس جان باختند و شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به چهار هزار و ۱۸۶ نفر رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس تا امروز، هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۰، از بستری هزار و ۸۷۹ بیمار مثبت و دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان خبر داد.

عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۸۵۳ هزار و ۶۲۴ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۴۷ هزار و ۶۵۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۹۶ هزار و ۴۱۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سیزده هزار و ۸۷۰ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع ۲۶۱ هزار و ۵۲۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی همچنین از بهبودی ۲۳۵ هزار و ۹۲۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن ۲۴ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۱۸۶ نفر اعلام کرد.

همتی افزود: هم اکنون هزار و ۸۷۹ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علائم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۹۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: سهل انگاری در برابر ویروس کرونا، سبب ابتلا به بیماری و در مواردی نیز موجب مرگ می‌شود، بنابراین ضروری است مردم عزیز استان با رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست‌ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹، از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و سفر‌های غیرضروری خودداری کنند تا با همت و مشارکت همگانی بتوانیم از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ع

نظر شما