شناسهٔ خبر: 47083758 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون فوتبال | لینک خبر

به روز رسانی می شود

ماجدی: هنوز در دیپلماسی داخلی ضعف داریم

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال معتقد است زمانی که کار از کار بگذرد همه منتقد می شوند، نمایندگان مجلس و مسئولان ورزش باید پا پیش بگذارند و به فوتبال کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت رسمی فدراسیون، میرشاد ماجدی، عضو هیات رئیسه با حضور در برنامه تلویزیونی شب‌ها فوتبالی درباره دیپلماسی ورزش، مشکلات پیش روی تیم ملی فوتبال و اتفاقاتی که رخ می دهد به نکاتی اشاره کرد.

ماهنوز در دیپلماسی داخلی ضعف داریم. زبان انگلیسی خیلی مهم است اما فراموش نکنیم کار به جایی رسیده که دو ایرانی هم خیلی مواقع زبان هم را نمی‌فهمند. سال‌هاست صحبت می‌کنیم که باید در زمینه دیپلماسی خارجی استعدادهای زیادی پرورش دهیم. به عنوان یک فرد فوتبالی که از بچگی در این رشته بودم باید بگویم که دیپلماسی جدا از نیروی انساسی به بودجه کافی هم برای پرورش استعداد نیاز دارد.
ماجدی ادامه داد: فردی که مسوولیت یا کرسی می‌گیرد باید تعهد داشته باشد.دمثل نمایندگان مسابقات و داورانی که در بخش بین المللی اعزام می شوند. ولی هیچ کسی برای تعهد به فوتبال کار نمی کند. اکثر این دوستان شخصی کار می کنند برای آن شخص ارتباط برقرار می شود. بحث دیپلماسی در دو حالت است یکی تئوری و یکی عملی. همه اینها را باید یاد بگیریم و کشورهای کوچک و نزدیک می‌تواند انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری باشد.
ماجدی در بخش بعدی حرف‌هایش تاکید کرد:فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برای یک نیرو چهار سال زحمت می کشند. یک آدم دیپلمه را به مدرک دکترا می رسانند اما به راحتی از افرادی که برایشان زحمت کشیده می‌شود، می گذرند. این امر بارها در فدراسیون فوتبال اتفاق افتاده است. آنچه مسلم است باید بفهمیم که باید از این نیروهایی که پرورش می‌دهیم درست استفاده کنیم. متاسفانه ما در فرایند استعداد ضعیف هستیم . برای اینکه برای این موضوع وقت نمی گذاریم. مشکلات باقی می‌ماند و ما کلا فراموش می‌کنیم به بحث‌ها بپردازیم. برای همین الان که با 5 کارشناس درباره دیپلماسی صحبت شد، اتفاقی نمی‌افتد و مطمئنا 5 سال دیگر این حرف‌ها را تکرار می‌کنیم. چرا که ما دچار روزمرگی هستیم و برای استفاده از افراد متخصص تحقیق و تفحص نمی کنیم.
میرشاد ماجدی در ادامه به حاشیه‌های اخیری مربوط به فدراسیون و تیم ملی اشاره کرد و گفت: من امروز به عنوان عضو هیات رئیسه به اینجا نیامده ام. بلکه به عنوان یک شهروند در این برنامه حاضر شدم .یک ماه تا مسابقات مقدماتی جام جهانی وقت داریم. همه ایران باید دست به دست هم بدهند تا تیم ملی صعود کند. این مردانه نیست که در این موقعیت مورد ضرب و شتم دوستان داخلی قرار بگیریم. رئیس فدراسیون فوتبال تمام دغدعه اش این است که مسائل لجستیک و تاکتیکی تیم ملی را برای مسابقات جام جهانی فراهم کند. در بخش هواپیمای اختصاصی، آماده‌سازی کیش برای اردوی تیم ملی، تامین منابع مالی و بسیاری اتفاقات دیگر شاهد قدم‌های بزرگی بوده‌ایم.
ماجدی ادامه داد: مدیریت فدراسیون و در راس آن عزیزی خادم شبانه روز دارند زحمت می‌کشند. اما انتقال سند ساختمان به نام شستا، پرونده ویلموتس و بدهی به دستیارانش و اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مشکلات به جا مانده از فدراسیون قبلی است. ما مسئولیت قبول کردیم اما نیاز به زمان داریم. یک نفر را در فدراسیون انتخاب می کنیم همه درباره اش صحبت می کنند. اما در این چند روز هیچ کس درباره این اتفاقات صحبت نمی کند. من از نمایندگان مجلس و سایر مسوولان خواهش میکنم از فوتبال خودشان را جدا نکنند. شعار ما هشتاد میلیون یک ضربان قلب است
میرشاد ماجدی افزود: وقتی به امید خدا تیم ملی صعود کرد و خیالمان راحت شد، درباره ساختمان فدراسیون و ویلموتس و مسائل دیگر حرف می‌زنیم. از تمام رسانه ها می خواهم در این راه به کمک ما بیایند. اگر خدای نکرده تیم ملی صعود نکند هزاران نفر به ما هجوم می آورند. الان دست نیاز به سوی هم دراز می کنیم. عزیزی خادم از روزی که آمده است فقط به فکر تیم ملی است. ما لبه تیغ هستیم و به هیچ عنوان نباید خودزنی کنیم. همه باید برای فوتبال ملی قدم برداریم و کسی برای خودش کار نمی‌کند.

میرشاد ماجدب در ادامه تاکید کرد: من از عموم مردم و رسانه ها خواهش میکنم انتقادات را برای دو ماه اینده بگذارند چون این تیم متعلق به همه ی مردم است . بجای نقد فعلا حمایت کنیم. با حضور تیم ملی در جام جهانی یک نشاط و شادمانی اجتماعی بوجود می اید که این هزینه کردن ، واقعا بی قیمت است.
ماجدی در پاسخ به نقد مجری برنامه درباره برگزاری ضیافت افطار و ارائه کارت هدیه به سردبیران ورزشی و هم چنین این نکته که تصمیم گیری پخته تر توسط مسئولین و مدیران فدراسیون باعث کم شدن انتقادات می شود پاسخ داد: کلا ما 2 ماه است که وارد فدراسیون شده ایم ولی هر روز با هجمه های جدید مواجه هستیم و هر روز انتقاد بر روی قسمتهای مختلف فدراسیون وجود دارد.این انتقادها باعث می‌شود تا افکار افراد و مدیران فدراسیون بهم بریزد. در جریان ماجرای کارت‌های هدیه نیستم ولی طبق برداشت شخصی‌ام قضیه را کمرنگ می‌بینم.
عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در پایان ضمن تشکر از روابط بین اللمل فدراسیون فوتبال به دلیل تلاشهای صورت گرفته در جهت حضور نمایندگان ایران رقابتهای قهرمانی لیگ باشگاههای آسیا گفت: یکسری کارها توسط روابط بین الملل فدراسیون انجام می شود و یکسری از فعالیت ها هم توسط باشگاها صورت می‌گیرد. در واقع فدراسیون فوتبال با یک نگاه توسعه محور وارد این عرصه شده است. هر فردی از ما نقد می‌کند درست است. اکنون تیم جوانی روی کار آمده و درخواستمان این است که اجازه کار کردن به این گروه جدید بدهید. من با اعتقاد قلبی که دارم می دانم که تیم ملی فوتبال صعود می کند. با پتانسیل بالایی که از بازیکنان و جوانمردی آنها سراغ دارم، می‌دانم که این اتفاق رخ می‌دهد. بعد از آن هر کسی می‌خواهد انتقاد کند اما تا زمان صعود ما به حمایت نیاز داریم.

نظر شما