شناسهٔ خبر: 47083611 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واشنگتن: اگر ایران به تعهدات خود در برجام برگردد تحریم‌ها لغو می‌شود

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به طولانی بودن روند مذاکرات وین، بار دیگر مدعی شد که اگر ایران به تعهدات خود در برجام برگردد تحریم‌ها لغو می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اینکه مذاکرات غیرمستقیم با ایران در وین طولانی خواهد بود، مدعی شد که اگر ایران برای بازگشت به تعهدات خود در برجام آمادگی داشته باشد، تحریم‌ها لغو می‌شود.

جنیفر ساکی گفت: مذاکرات غیر مستقیم با ایران طولانی خواهد بود، اما طی هفته‌های گذشته نشانه‌های مثبتی را شاهد بوده ایم.

سخنگوی کاخ سفید افزود: بازگشت به توافق هسته‌ای مستلزم عقب‌نشینی ایران از برخی اقدامات خود در چارچوب برنامه هسته‌ای است.

وی در پایان مدعی شد: اگر ایران برای بازگشت به تعهدات خود در توافق هسته‌ای اعلام آمادگی کند، تحریم‌ها را لغو می‌کنیم.

دور جدید مذاکرات ایران با کشور‌های ۴+۱ از یک طرف و این کشور‌ها با آمریکا از طرف دیگر امروز در وین برگزار شد و تیم‌های فنی همچنان در حال رایزنی برای رسیدن به یک چارچوب مدون برای توافق هستند.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات وین پس از نشست امروز (جمعه) کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی عنوان کرد: امروز جلسه اول کمیسیون مشترک از دور جدید مذاکرات در وین برگزار و ما دور جدید را آغاز کردیم و از بعدازظهر امروز نیز کار گروه‌های کاری رفع تحریم‌ها و هسته‌ای آغاز خواهد شد.

وی افزود: امروز بعد از چند روزی که هیأت‌ها برای مشورت به پایتخت‌هایشان برگشته بودند، با انرژی جدیدی بحث‌ها را شروع کردند. آن چه از جلسه اول می‌شود استنباط کرد، جدیت همه طرف‌ها برای رسیدن به یک راه حل و احیای مجدد برجام است. این را در همه هیأت‌ها می‌شد مشاهده کرد و هر کدام به نوعی در جلسه اول این موضوع را به نوعی بیان کردند.

عراقچی همچنین گفت‌: اخباری که از سمت آمریکایی‌ها به ما منتقل می‌شود این است که آن‌ها هم برای بازگشت به برجام جدیت دارند. تا الان اعلام آمادگی کرده‌اند که بخش بزرگی از تحریم‌های خودشان را بردارند. البته از نظر ما هنوز کامل نیست و به همین دلیل مذاکرات ادامه می‌یابد تا وقتی به همه خواسته‌های خودمان در این زمینه برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما