شناسهٔ خبر: 47083495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار هکتار از مزارع ایذه در آتش سوخت

اهواز - ایرنا - مسوول اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه گفت: آتش سوزی در مزارع این شهرستان موجب خاکستر شدن چهار هکتار از زمین‌های کشاورزی شد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم اسماعیل‌وندی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:این آتش سوزی در یک گندم‌زار در حوالی جاده ایذه - پیان حدفاصل سه راهی راسفند رخ داد.

وی افزود: ماموران آتش‌نشانی به سرعت به محل حادثه اعزام شده و از پیشروی آتش جلوگیری کردند اما متاسفانه حدود چهار هکتار از محصول برداشت نشده کشاورزان در جریان این آتش‌سوزی از بین رفت.

مسوول اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه با بیان اینکه دلیل این آتش‌سوزی مشخص نشده گفت: در فصل برداشت محصول، مزارع مستعد آتش‌سوزی هستند و به همین دلیل باید تمام جوانب احتیاط در ارتباط با آن انجام شود، و کشاورزان و رانندگان کمباین از روشن کردن سیگار و آتش پرهیز کنند تا حوادث اینچنینی به حداقل برسد.

در سال زراعی گذشته و در فصل برداشت محصولات کشاورزی در ایذه نیز بیش از ۶۰۰ هکتار از مزارع و کاه‌وکلش باقیمانده مزارع در آتش سوخت.

شهرستان ایذه با ۵۳ هزار هکتار زمین زیر کشت با محصولات جو، گندم، کلزا و حبوبات به عنوان یک قطب کشاورزی خوزستان مطرح است. شهر ایذه در ۱۸۳ کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.

نظر شما