شناسهٔ خبر: 47076441 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

جام تختی مرحله اول انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ

مهربان: هادی برای جام‌تختی درخواست بدهد بررسی می‌کنیم

مربی تیم‌ ملی کشتی‌ آزاد گفت: کادرفنی بعد از تورنمنت لهستان، اسامی نفرات منتخب و ملی پوشان را برای حضور در المپیک 2021 توکیو اعلام خواهد کرد و تا آن زمان کسی انتخاب شده نیست.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی - کادرفنی براساس برنامه‌ای مشخص، نفرات اعزامی به بازیهای‌المپیک و قهرمانی جهان را انتخاب می‌کند. ابراهیم مهربان مربی تیم‌ ملی کشتی‌ آزاد بزرگسالان با بیان این مطلب گفت:

* کادرفنی بعد از تورنمنت لهستان، اسامی نفرات منتخب و ملی پوشان را برای حضور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو اعلام خواهد کرد و تا آن زمان کسی انتخاب شده نیست.

* برنامه ما برای انتخاب نفرات اعزامی به المپیک، بعداز رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان شروع شد. تمام کشتی‌گیران شانس این را داشتند در  انتخابی جام‌تختی کرمانشاه و پس‌از آن در جام‌تختی کرمانشاه به‌عنوان یکی‌از مراحل اصلی انتخاب تیم‌ملی حضور پیدا کنند. نفرات منتخب همین مسابقات نیز به رقابت‌های آسیایی هند اعزام شدند.

* باتوجه به شرایط کرونا، در یکسال گذشته تمام اتفاقات دنیا را دستخوش تغییرات کرد، ورزش و کشتی نیز از این قاعده مستثنی نبودند و بازی‌های المپیک هم یکسال به تعویق افتاد.

* حدود ۷ ماه تمرینات کشتی تعطیل بود. عملاً کارمان با لیگ و برگزاری اردوهای تیم‌های ملی از شهریورماه گذشته آغاز شد. پس از آن نیز با توجه به این‌که مقرر بود رقابت‌های‌جهانی کشتی در صربستان برگزار شود، بین نفرات منتخب که در یکسال گذشته مورد بررسی کادرفنی قرار گرفته بودند، مسابقه انتخابی برگزار شد. در ادامه نیز کادرفنی با مسابقه انتخابی درون‌اردویی و اعزام به مسابقات برون‌مرزی، دنبال پیدا کردن فرد منتخب برای المپیک بود.

* بعداز برگزاری تورنمنت بین‌المللی لهستان (جام زبلکوفسکی)، نفرات منتخب برای حضور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو را اعلام می‌می کنیم و تا آن زمان کسی انتخاب شده نیست.

* برای حضور در جام‌تختی به‌عنوان مرحله اول انتخابی مسابقات‌جهانی ۲۰۲۱ نروژ و باتوجه به‌این‌که امکان برگزاری انتخابی جام‌تختی به‌دلیل شیوع کرونا و فشردگی برنامه‌ها وجود نداشت، نسبت به‌معرفی نفرات اقدام کردیم و ملاک ما نیز عملکرد کشتی‌گیران در قهرمانی‌کشور بیرجند، مسابقات‌آسیایی دو سال گذشته در رده سنی بزرگسالان و امید، قهرمانی‌جوانان‌جهان و اردوهای تیم‌های ملی بود.

* درمورد اعتراض بعضی کشتی‌گیران نسبت به دعوت نشدن در جام‌تختی هم اگر کشتی‌گیری از طرف هیات کشتی استان معرفی شود، کادرفنی بررسی می‌کند. 

* پرویز هادی کشتی‌گیری است که زحمات زیادی کشیده، سالها عضو تیم‌ملی بود و ما احترام زیادی برای او قائل هستیم. اما ایشان در انتخابی مقابل امین طاهری و امیرحسین زارع کشتی را واگذار کرده، بعد از آن‌هم شنیدیم برای حضور در شورای‌شهر تبریز ثبت‌نام کرده و قصد حضور در این شورا را دارد.

* البته نمی‌دانم چرا آقای هادی در چندماه گذشته و بعداز انتخابی آبان‌ماه، هیچ درخواستی برای حضور در تیم‌های ملی نداشت، اما به یک‌باره علاقمند حضور در تیم‌ملی شد. باتوجه به‌ احترام ویژه‌ای که برای مردم غیور و پهلوان‌دوست تبریز و آذربایجان قائل هستیم، اگر ایشان آمادگی حضور در جام‌تختی را دارند، به‌صورت رسمی درخواست خود را به فدراسیون بدهند و کادرفنی حتما این درخواست را بررسی می‌کند.

نظر شما