شناسهٔ خبر: 47073834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۵ کارگاه تولیدی توسط بسیج سازندگی کاشان ایجاد شد

گروه استان‌ها- فرمانده سپاه کاشان ضمن اشاره به ایجاد اشتغال ۲۰۰ نفر با ایجاد کارگاه تولیدی گفت: ۱۵ کارگاه تولیدی توسط بسیج سازندگی کاشان ایجاد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، سرهنگ کریم اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در ادیبهشت سال 1379 اظهار داشت: به ابتکار رهبر معظم انقلاب سازمان بسیج مستضعفین در سپاه تشکیل شد و ماموریت محرومیت‌زدایی در کشور را بر عهده گرفت.

وی با بیان اینکه از زمان تشکیل این سازمان خیر و برکت‌های زیادی را برای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال داشته است، افزود: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب بزرگترین راه مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است و سپاه با این رویکرد نسبت به تشکیل گروه‌های جهادی، فعال‌سازی این گروه‌ها و احداث کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در سطح کشور اقدام کردند.

فرمانده سپاه کاشان با بیان اینکه گروه‌های جهادی ضمن خدمت رسانی همکاری و تعاون، خلاقیت و ابتکار، آموزش، شجاعت در عرصه‌های شغلی و تقویت روحیه ایثار و خدمت را در این گروه‌ها تمرین می‌کنند ابراز داشت: این مهم تمرینی برای پرورش جوانان با روحیه انقلابی است.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی آتش به اختیار و مردم پایه تشکیل شدند، گفت: 200 گروه جهادی فعال در شهرستان کاشان داریم که در سال گذشته 74 اردو برگزار شده و در مجموع 74 منزل، مدرسه، مسجد و یا پایگاه بسیج احداث و یا ترمیم شده که برکات بسیار زیادی داشته است.

اکبری با بیان اینکه 70 صندوق تامین معیشت و اشتغال زایی ایجاد شده است، تصریح کرد: آورده این صندوق‌ها حدود 20 میلیارد ریال بوده است و از سوی دیگر کمک به تولید و اشتغال نظیر ایجاد 65 نیروگاه کوچک‌ مقیاس خورشیدی با بیش از سه میلیارد و 250 میلیون تومان وام ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه توزیع 20 هزار و 700 دز واکسن نیوکاسل میان پرورش‌دهندگان خانگی پرندگان به صورت رایگان توزیع شده است، تاکید کرد: 15 کارگاه تولیدی و اشتغال زایی با نزدیک به 200 نفر اشتغال زایی ایجاد شده است که نقش مؤثری در راستای اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار و نیازمند داشته است.

فرمانده سپاه کاشان ضمن اشاره به تشکیل نمایشگاه اقتصاد مقاومتی مجازی افزود: توزیع یک هزار و 600 نهال مثمر به صورت رایگان در میان کشاورزان در راستای تقویت تولید محصولات کشاورزی نیز یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج کاشان است و مشارکت خوبی نیز با قرارگاه‌های جهادی این شهرستان داشتند.

وی ضمن اشاره به وقوع زلزله سی سخت ابراز داشت: گروه جهادی شهرستان کاشان به منظور ساخت یک باب منزل به صورت کامل به این منطقه اعزام می شوند و از تمامی مردم دارالمومنین شهرستان کاشان درخواست داریم تا کمک‌های خالصانه خود را در این زمینه همانند گذشته به مبادی مربوطه تخصیص دهند.

انتهای پیام/801/ح

 

نظر شما