شناسهٔ خبر: 47064134 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اوکراین بر توسعه روابط راهبردی با آمریکا تاکید کرد

مسکو - ایرنا- دیمیتری کولیبا وزیر امور خارجه اوکراین در دیدار با انتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بر توسعه روابط و همکاریهای راهبردی بین کی یف و واشنگتن تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه اوکراین روز پنجشنبه همزمان با دیدار با انتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که برای انجام دیدار کاری در کی یف بسر می برد، در توییتر نوشت: تحکیم روابط راهبردی بین اوکراین و آمریکا در منطقه اروپای مرکزی و دریای سیاه نقش مهمی در تامین امنیت یوروآتلانتیک (منطقه اروپا و آمریکای شمالی) دارد.

 وی افزود: این نکته که دوست و همتای من بلینکن وزیر خارجه آمریکا نخستین سفر خود به این منطقه اروپا را به اوکراین می کند، اهمیت فراوان دارد.

وزیر خارجه اوکراین تصریح کرد: تحکیم همکاریها میان اوکراین و آمریکا به عنوان متحدان دمکراتیک در اروپای مرکزی نقش مهمی در امنیت و موفقیت کشورهای ما و کل منطقه اروپا و آمریکا دارد.

انتونی بلینکن امروز برای انجام دیدار کاری وارد کی یف شد.  

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن امروز با دیمیتری کولیبا، وزیر خارجه، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور و دنیس شمیگال نخست وزیر اوکراین دیدار می کند.

ملاقات با رئیس کلیسای ارتدوکس اوکراین و دیدار با نمایندگان مجلس رادای اوکراین از بخش های دیگری از برنامه سفر  وزیر خارجه آمریکا به کی یف اعلام شده است.

 سفر بلینکن به کی یف در شرایط تنش های شدید میان حکومت غرب گرای اوکراین و روسیه برگزار می شود و رسانه های غربی از تجمع نیروهای روسیه در مناطق مجاور با مرز اوکراین خبر می دهند که گویا برای هشدار به کی یف به منظور جلوگیری از حمله نیروهای این کشور به منطقه مناقشه دونباس با اکثریت جمعیت روس تبار صورت گرفته است.  

کشورهای اروپایی و آمریکا در این رابطه تحریم های جدید در مورد روسیه وضع کرده و کی یف نیز خواستار اعمال تحریم های بیشتر برای مجازات مسکو شده است.  

نظر شما