شناسهٔ خبر: 47063705 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اخبار حوادث ۱۶ اردیبهشت۱۴۰۰؛

توقیف خودرو حامل کالای قاچاق در عسلویه/کشف ۱۸ فقره سرقت در دشتستان

اخبار حوادث ۱۶ اردیبهشت۱۴۰۰ را اینجا بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین اخبار حوادث امروز (پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت۱۴۰۰) را در این بسته خبری بخوانید.

خودرو حامل ال‌ای‌دی قاچاق توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان دیّر از توقیف یک دستگاه وانت حامل لامپ‌های ال‌ای‌دی قاچاق به ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی نظریه با بیان جزئیات این عملیات عنوان کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد، حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو وانت ال‌نود مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

او عنوان کرد: ماموران پلیس پس از توقف خودرو در بازرسی از آن یک محموله شامل ۳۰۰۰ حلقه نوارچسب برق، ۲۲۰ لامپ ال‌ای‌دی، ۷۵۰ لامپ ال‌ای دی شارژی و ۵۰۰ عدد ابزارآلات بدون مدارک گمرکی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دیّر با بیان اینکه در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شد، افزود: طبق نظر کارشناس مربوطه ارزش این محموله بیش از ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

محموله ۸ کیلویی شیشه در عسلویه توقیف شد

فرمانده انتظامی استان بوشهر از توقیف ۸ کیلو گرم موادمخدر از نوع شیشه در یک عملیات پلیسی در شهرستان عسلویه خبر داد.

سرهنگ حیدر سوسنی بیان کرد: ماموران ایست و بازرسی شهید مصطفی خمینی روستای بندو شهرستان عسلویه با انجام اقدامات فنی و کنترل محور‌های مواصلاتی موفق شدند یک خودرو حامل مواد مخدر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

او عنوان کرد: ماموران پس از دستگیری متهم و با انجام بازجویی‌های فنی پلیسی و بازرسی از خودروی متهم موفق شدند مواد مخدر از نوع شیشه به وزن ۸ کیلوگرم را که به صورت ماهرانه‌ای در کف خودرو زیر صندلی جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر  افزود: در این راستا تعداد یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شد.

سرهنگ سوسنی با تاکید بر مبارزه قاطع و همیشگی پلیس با پدیده موادمخدر بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان موادمخدر و یا هرگونه اخبار در خصوص فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر موضوع را سریعا از طریق تماس تلفنی و یا پیامکی ۱۱۰ به پلیس جهت شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ اطلاع دهند.

کشف ۱۸ فقره سرقت در دشتستان

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از دستگیری ۱۰ نفر سارق و کشف ۱۸ فقره سرقت در ۴۸ ساعت گذشته خبرداد.

سرهنگ فرهاد آراوند بیان کرد: به منظور افزایش احساس امنیت در جامعه، پلیس دشتستان با بهره گیری از تمامی امکانات، راه اندازی گشت‌های غیر محسوس، افزایش واحد‌های گشتی و تمرکز بر نقاط جرم خیز مقابله با سرقت را به عنوان یک اولویت تشدید کرده است.

او گفت: در نتیجه اقدامات و تلاش‌های شبانه روزی ماموران در ۲ روز گذشته ۱۰ نفر سارق دستگیر و ۱۸ فقره انواع سرقت در سطح شهرستان دشتستان کشف شد.

فرمانده انتظامی دشتستان عنوان کرد: سارقان در بازجویی‌ها وتحقیقات به عمل آمده به ارتکاب ۱۸ فقره انواع سرقت از جمله سرقت اماکن خصوصی، سرقت سیم برق، سرقت منزل، سرقت احشام و سرقت داخل خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده وتکمیل تحقیقات تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ آراوند به شهروندان افزود: ضمن عمل به هشدار‌های پلیسی در پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده افراد و وسائل نقلیه مشکوک مراتب را به سرعت از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


توقیف خودرو  حامل آمپول ژل تزریقی قاچاق

بوشهر فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه خودرو سواری حامل ۱۰ میلیارد ریال کالای ممنوعه پزشکی قاچاق در شهرستان عسلویه خبر داد.

سرهنگ حیدر سوسنی با بیان جزئیات این خبر بیان کرد: ماموران ایستگاه بازرسی شهرستان عسلویه روز گذشته در یک عملیات هماهنگ با رصد اطلاعاتی یک دستگاه خودرو سواری حامل کالای قاچاق که قصد عبور از محور ایست و بازرسی به داخل شهرستان را داشت شناسایی و متوقف کردند.

او عنوان کرد: در بازرسی از خودرو ۵۰۰ عدد آمپول ژل تزریقی ساخت کره که در یک جعبه پشت سر راننده جاساز شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه ارزش اقلام مکشوفه برابر نظر کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال است، افزود: در این رابطه ۲ متهم دستگیر شدند که با تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

انتهای پیام/م

نظر شما