شناسهٔ خبر: 47060885 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

خبرهای بی‌حساب روحانی از مذاکرات به اقتصاد ضربه می‌زند/ دولت با نرخ ارز بازی می‌کند

دانا

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بازی با قیمت ارز توسط خود دولت اتفاق می افتد همانطور که عامل شک اولیه افزایش قیمت ارز خود دولت بود.

صاحب‌خبر -
 به گزارش سرویس رصد سیاسی شیرازه، حجت الاسلام «مجتبی ذوالنور»، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعای رئیس جمهور مبنی بر اینکه تحریم ها لغو شده است گفت: ما و همه مردم آرزوی لغو تحریم ها را داریم و از خدا می خواهیم این خبر رئیس جمهور درست باشد و هر چه زودتر تحریم ها برداشته شود زیرا تحریم ها ظالمانه و نا به حق علیه ملت ایران اعمال شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتقادی به کار فریبکارانه و موقت آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نداریم تصریح کرد: باید به معنای واقعی همه تحریم ها برداشته شود نه اینکه کلاهی سر مردم بگذارند و در ظاهر اصلاحاتی انجام دهند تا مثلا آمریکا به برجام برگردد و بتواند از مکانیزم ماشه علیه ایران استفاده کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه این بار اول نیست که آقای رئیس جمهور اخباری را اعلام می کند که پشتوانه ندارد و مبتنی بر واقعیت نیست ادامه دارد: رئیس جمهور پیش از این نیز از الفاظ مشابه استفاده کرده و گفته بود، دیوار تحریم ها شکست، دیوار تحریم ها فروریخت، تحریم ها هرگز بازنخواهد گشت، کاری می کنیم که مردم نیازی به یارانه نداشته باشند، ما به گذرنامه ایرانی اعتبار می بخشیم، از رکود عبور کردیم  و حرف هایی شبیه به این استفاده کرده بود.

ذوالنور با اشاره به اینکه مذاکرات وین هنوز به نتیجه نرسیده است تاکید کرد: اگر مذاکرات وین به نتیجه مورد نظر جمهوری اسلامی ایران برسد باید راستی آزمایی شود.

وی با اشاره به استناد رئیس جمهور به کاهش قیمت دلار به عنوان نشانه رفع تحریم ها عنوان کرد: متاسفانه بازی با قیمت ارز توسط خود دولت اتفاق می افتد همانطور که عامل شک اولیه افزایش قیمت ارز خود دولت بود و ما در مجلس در این باره سوال کردیم.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه سوء مدیریت دولت باعث پرش قیمت ارز بود ادامه داد: یادمان نرفته آقای واعظی گفت یک هفته دیگر تحریم ها برداشته می شود، این خبرهای بی حساب و کتاب اقتصاد کشور را شرطی و فلج کرده است.

ذوالنور با اشاره به اینکه هر وقت تحریم ها برداشته شود و قیمت ارز واقعی کاهش پیدا کند مردم از آن با خبر خواهند شد عنوان کرد: این اخبار از سوی دولت و شخص رئیس جمهور بازار را متلاطم و مردم را سردرگم و سرمایه گذاری ها را معطل می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اخبار خلاف واقع به اقتصاد کشور خسارت وارد می کند و هیچ آورده ای برای مردم نخواهد داشت ابراز امیدواری کرد مسئولان تا زمانی که یک موضوع به قطعیت نرسیده و کاری انجام نشده خبر ندهند.

انتهای پیام/ش/ر

نظر شما