شناسهٔ خبر: 47056564 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

پرداخت وام بدون بهره به بازنشستگان تأمین اجتماعی ۱۳برابر شده است

صاحب‌خبر -

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از اسفند ۹۸ تا فروردین ۱۴۰۰، طی ۱۴ ماه حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۱۳۲درصد و پرداخت مستمری حداقل‌بگیران ۱۵۰درصد افزایش یافت.

به گزارش توسعه ایرانی، محمد شریعتمداری در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رؤسای کانون‌های بازنشستگان کشور اظهار داشت: بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی ازجمله موضوعات مهمی است که با توجه به افزایش نیاز این قشر به درمان و مراقبت‌های پزشکی در اولویت قرار گرفت و سهم آورده تأمین اجتماعی در بیمه تکمیلی نسبت به سال گذشته هفت برابر شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به همت بخش درمان سازمان، درمان همه بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در شهرهایی که سازمان، بیمارستان ملکی ندارد در بیمارستان‌های دولتی رایگان است.

وی تاکید کرد: همچنین به منظور جلوگیری از تردد و رفاه بیشتر بازنشستگان ۶۵ سال به بالا، درمان آنها حتی در صورت وجود بیمارستان ملکی، در بیمارستان‌های دولتی رایگان است.

شریعتمداری افزود: در یک اقدام بی‌سابقه در ۱۴ ماهه گذشته، پرداخت ۱۴۴هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی تصویب شد که بخشی از آن پرداخت و بخش دیگر آن به‌زودی انجام می‌شود. البته تلاش کرده‌ام همکارانم را در دولت متقاعد کنم که در این دولت همه دیون تأمین اجتماعی را تأمین کنند، هرچند پرداخت ۱۴۴هزار میلیارد تومان دیون دولت در این ایام در طول تاریخ سابقه نداشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: باید دیون را صفر کنیم، قانون، ساختار و روش پرداخت آن را به خوبی تعیین و مشخص کرده و فکر می‌کنم در عمر باقیمانده دولت این موضوع عملی است.

وی تصریح کرد: پرداخت وام بدون بهره به بازنشستگان تأمین اجتماعی در ۱۴ ماه گذشته، ۱۳برابر شده و از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۶۰۰میلیارد تومان رسیده است.

شریعتمداری به موضوع مسکن جامعه کارگری نیز اشاره کرد و گفت: برنامه ایجاد مسکن ملی تهیه شده و برنامه‌ریزی کرده ایم تا مصالح ساختمانی با تخفیف حداکثری در اختیار تعاونی‌های مسکن کارگری قرار گیرد.

وی افزود: ۶۰هزار واحد مسکونی هم اکنون در دست ساخت و اجراست و همین هدف را باید برای جامعه بازنشستگان نیز دنبال می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برخی معتقد بودند که اجرای همسان‌سازی و متناسب‌سازی شدنی نیست و کسی جرأت ورود به آن را ندارد.

شریعتمداری در پایان تاکید کرد: این اطمینان را به جامعه هدف، بازنشستگان و بیمه‌شدگان کشور می‌دهم که هیچ نگرانی نداشته باشند. دولت متکفل همه بازنشستگان کشور است و بدانند نظام ایران همواره پشتیبان کامل آنان است و نمی‌گذارد خللی در زندگی آنان وارد شود.

 

 

نظر شما