شناسهٔ خبر: 47052661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم‌پایه در قالب هم‌افزایی بین نهاد‌ها

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بخشی از تدوین نقشه راه بسیج سازندگی، طرح جامع محرومیت زدایی مردم‌پایه در قالب هم افزایی بین نهاد‌ها، طی تفاهم نامه با ۸ نفر از وزرا و ۱۰ سازمان مرتبط در راستای هدفمند اجرا کردن این طرح در کشور می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز محمد زهرایی بعدازظهر امروز در آئین بهره‌برداری از ۱۶۱ پروژه محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان فارس اظهار  داشت: در قانون بسیج سازندگی دستگاه‌های اجرایی می توانند پروژه‌های محرومیت زدایی را اجرایی و عملیاتی کنند و در این مورد تمام فعالیت‌های بزرگ و عام المنفعه توسط این نهاد انجام شده است.

وی  با اشاره به اینکه شعار بسیج سازندگی در امتداد مردمی دستگاه‌های اجرایی در راستای محرومیت زدایی قرار د ارد، افزود:  بخشی از تدوین نقشه راه بسیج سازندگی، طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه در قالب هم افزایی بین نهاد‌ها، طی تفاهم نامه  با ۸ نفر از وزرا و  ۱۰ سازمان  مرتبط  در راستای هدفمند اجرا کردن این طرح در کشور می باشد.

رئیس  بسیج سازندگی اظهار کرد: از ۴۰ هزار  روستا در کشور، ۱۰ هزار و ۲۸۰ روستا نشانه گذاری شده  و نیز در حاشیه شهر‌ها، هزار و ۱۰۰ محله که توسط سازمان اجتماعی وزارت کشور بازآفرینی و شناسایی شده و در گام نخست ۳۰۰ محله در اولویت قرار  گرفته است.

اولویت نخست بسیج سازندگی، تامین آب شرب و کشاورزی در روستاها است

زهرایی بیان داشت: اولویت نخست محرومیت زدایی درروستا‌ها آب شرب و کشاورزی  است و برای اجرایی و عملیاتی کردن این طرح با وزیر کشاورزی و وزیر نیرو برای حل مشکل آب روستای تفاهم نامه امضاء شده است.

وی اضافه کرد: مسکن، راه بین مزارع  و نیز راه‌اندازی زیر ساخت‌های اشتغال شامل کارگاه، اختصاص بودجه در سال جاری برای تامین آب روستا‌های محروم با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) وبسیج سازندگی با  اعتباری افزون بر ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و نیز واگذاری ۲۰ درصد متوازن سازی  و ۶ درصد قیر به این نهاد از دیگر رویکرد اجرایی  است.    

استان فارس به ۴۲ قطب تولیدی تبدیل شده است

فرمانده سپاه فجر فارس نیز در  ادامه این نشست افزود: استان فارس به ۴۲ قطب تولیدی و بر مبنای بوم هر منطقه و متناسب با هر محصول تولیدی صنایع کوچک را  برای آن تعریف شده  و نیز از این تعداد یک قطب به عنوان برتر پایتخت به صورت ملی شامل گلاب میمند و نیز 2 قطب برتر در  نظر گرفته شده است.

سردار یدالله بوعلی اظهار داشت: راه‌اندازی هزار و ۲۰۰ پروژه صنایع کوچک با اشتغالزایی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر، صندوق قرض الحسنه مردم پایه که در این راستا تاکنون هزار و ۶۲۱ صندوق بدون سرمایه دولتی،  ۱۴۰ تعاونی  و نیز راه‌اندازی ۱۶۱ پروژه در هفته بسیج سازندگی از دیگر فعالیت‌های این نهاد مردمی است.
انتهای پیام/س

نظر شما