شناسهٔ خبر: 47049680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آب انتقالی پاسخگوی نیاز شهروندان یزدی نیست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به کاهش شدید بارندگی در سال آبی ۹۹-۱۴۰۰، اظهار داشت: اگر آب انتقالی به یزد نباشد قطعاً در بخش شرب با بحران بسیار سختی مواجه خواهیم شد.

صاحب‌خبر -

اصغر ریاضتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با بیان این‌که میزان مصرف آب در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۰.۴۹ افزایش داشته است، اظهار داشت: گرمای بی‌سابقه در فروردین امسال و بحث کرونا مصارف را به شدت افزایش داده به‌نحوی‌که میزان مصرف آب در استان یزد از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب بوده است.

 وی افزود: این مصارف بالا و البته کاهش شدید بارندگی در سال آبی ۹۹-۱۴۰۰ سبب شده تا با کاهش شدید منابع آب مواجه شویم و تابستان بسیار سختی را در تأمین شرب و بهداشت استان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با تأکید بر این‌که با گرم‌شدن هوا و افزایش مصرف، میزان آب انتقالی پاسخگوی نیاز شهروندان نیست، گفت: اگر آب انتقالی به یزد نباشد قطعاً در بخش شرب با بحران بسیار سختی مواجه خواهیم شد. از طرفی نیز بخشی از ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب موجود در استان که برای شرب استفاده می‌شود، بدون مخلوط شدن با آب انتقالی قابل بهره‌برداری نیستند؛ بنابراین برای تأمین آب مجبور به اختلاط بیش‌تر آب منابع داخلی با آب انتقالی هستیم، هرچند این آب کاملاً سالم و بهداشتی است اما طعم و مزه آن دچار تغییر می‌شود.

ریاضتی تصریح کرد: در تابستان بنا بر افزایش میزان مصرف آب در هر منطقه یزد، منابع داخلی همان محدوده با آب انتقالی مخلوط می‌شود که طعم و مزه آب آن مناطق هم با توجه به EC موردنظر آن منبع ممکن است متفاوت با بقیه مناطق باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در آخر از شهروندان خواست تا با کاهش و مدیریت مصرف آب، یاریگر مجموعه مدیریتی استان در تداوم برقراری آب شرب در یزد باشند.

انتهای پیام/ج

نظر شما