شناسهٔ خبر: 47049053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرمانده مرزبانی ناجا: بیش از یک تن مواد مخدر در مرزهای جنوب شرقی کشف شد

گروه استان‌ها- فرمانده مرزبانی ناجا از کشف بیش از یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر توسط مرزداران استان سیستان و بلوچستان در منطقه مرزی سراوان و میرجاوه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از پایگاه خبری پلیس،  سردار احمدعلی گودرزی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح امام حسن مجتبی(ع) مبنی بر کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه تجاوز به حریم ایران اسلامی و همچنین جلوگیری از ورود هرگونه اتباع بیگانه به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونای هندی به داخل کشور، مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر برای ورود به خاک کشور در منطقه مرزی جالق دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص شد و مرزداران دلاور هنگ مرزی سراوان در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان موفق شدند، محموله مواد مخدر را کشف کنند.

وی تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند مواد مخدر را در فرصتی مناسب وارد کشور کنند به محض مشاهده مرزداران، اقدام به تیراندازی به سمت مرزداران کرده که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کرده که به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته، عرصه را بر خود تنگ دیده و با برجا گذاشتن محموله موادمخدر از محل متواری شدند.

سردار گودرزی اظهار داشت: مرزداران مجاهد هنگ مرزی سراوان در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت، 984 کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل 852 کیلوگرم تریاک، 116 کیلوگرم مرفین و 16 کیلوگرم شیشه را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا به یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی میرجاوه نیز اشاره کرد و افزود: پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران هنگ مرزی میرجاوه موفق شدند در منطقه مرزی تهلاب، 266 کیلو و 500 گرم موادمخدر از نوع مرفین را کشف کنند.    

وی ضمن تقدیر از همکاری خوب نهادهای امنیتی و اطلاعاتی گفت: دشمنان نظام مقدس ایران اسلامی باید بدانند، امروز مرزداران بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هرگونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و همواره با چشمانی تیزبین، امنیتی مثال‌زدنی را برای امت اسلامی در سرحدات کشورمان به ارمغان خواهند آورد.

انتهای پیام/391/ ت

نظر شما