شناسهٔ خبر: 47048712 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ساخت بیمارستان های ایمن شهر تهران

در جلسه مشترک سازمان اورژانس کشور با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، بر ساخت و تجهیز بیمارستان ایمن در پنج نقطه شهر تهران تاکید شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام مرکز اطلاع ­رسانی اورژانس کشور، پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور در جلسه مشترک سازمان اورژانس کشور با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، گفت: ایمنی بیمارستان‌ها، سامانه هشدار زلزله بیمارستان، ایجاد بیمارستان­های ایمن و اتصال متروی شهری به مراکز درمانی، عمده­‌ترین مواردی است که باید برای ایمن ­سازی و پیشگیری از آسیب شهر تهران در حوادث و بلایا مورد توجه قرار گیرد.

کولیوند با اشاره بر تجهیز و بازسازی و ایمن­ سازی بیمارستان­‌ها افزود: اکنون سه چهارم بیمارستان­‌های تهران بیش از بیست سال و یک چهارم آن‌ها بیش از پنجاه سال قدمت دارند که ضروریست پس از بازسازی به پد بالگرد.

وی گفت: استقرار اورژانس و پایگاه­‌های آن‌ها در پنج پهنه تهران در مدیریت بحران اهمیت زیادی دارد.

رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه اگر از زمان وقوع زلزله پنج تا هفت ثانیه زودتر مطلع شویم خسارات و تلفات به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت گفت: در حال حاضر سامانه هشدار سریع با استفاده از ارتباطات رادیویی و سیم کارت و امکانات اورژانس قابل اجرا است.

کولیوند با تاکید بر اولویت اورژانس نسبت به سایر تیم­‌های امدادی در زمان بحران افزود: ایجاد امکانات برای ارائه خدمات سریع اورژانس، ارزش و اعتبار فراوانی دارد و جایگاه پایگاه­‌های اورژانس باید در مبلمان شهری لحاظ شود.

وی تصریح کرد: گروه­‌های واکنش سریع سلامت و اورژانس با همکاری شورای شهر و شهرداری تهران موفق‌تر عمل خواهد کرد و اورژانس با موفقیت بیشتری پیش می­ رود.

رییس سازمان اورژانس کشور بر ساخت بیمارستان­‌های ایمن در پنج نقطه تهران با حداقل هزار تخت برای خدمت رسانی در بحران‌های آینده شهر تهران همچون زلزله تاکید کرد.

رییس سازمان پیگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این نشست گفت: زلزله به عنوان پیش­روترین حادثه شهر تهران می­ تواند کل کشور را تحت تاثیر قرار دهد و ایمنی و تجهیز شهر برای مقابله با آن ضروریست.

کرمی محمدی بر تامین اعتبار و بودجه­ برای ایجاد زیرساخت­های مقاوم و ایمن ­سازی بیمارستان ­ها و اتصال به سامانه هشدار سریع تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما