شناسهٔ خبر: 47048188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار کرمانشاه:

گران فروشان در کرمانشاه منتظر برخورد جدی باشند

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان با متخلفان گرانفروشی برخورد می‌شود و تیم‌های نظارتی و بازرسی نیز موظف هستند با همراهی دستگاه‌های اجرایی ذیربط نظارت و بازرسی مستمر را برای کنترل قیمت‌ها در بازار انجام دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ «بهزاد باباخانی» روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار سرسرای تدبیر استانداری، اظهار داشت: با توجه به بررسی صورت گرفته در خصوص عوامل موثر بر نرخ تورم استان، در ستاد تنظیم بازار مشخص شد که نرخ تورم کالاها و خدمات برخی اتحادیه ها بیشتر از میانگین کشوری است و بر این اساس دستگاه های نظارتی باید بر اساس دستورالعمل ابلاغی اقدام شود.

وی افزود: اصناف و بازاریان همواره در بحران‌ها در کنار مردم بوده اند و نقش آفرینی مطلوب این زحمتکشان همیشه قابل تقدیر است؛ امروز هم انتظار داریم اتحادیه ها و اتاق اصناف در خط مقدم بازرسی به صورت ویژه و موثر برکنترل قیمت ها نظارت کنند.

 باباخانی رسیدگی فوری به شکایات و گزارش های مردمی ثبت و اعلام شده از طریق سامانه های نظارتی و بازرسی اداره صمت را ضروری دانست و اظهار داشت: نقش نظارتی مردم برای کنترل قیمت ها بسیار مهم است و انتظار داریم تا حصول نتیجه گزارش ها بررسی و به گونه ای اقدام شود که مردم احساس کنند حمایت ستاد تنظیم بازار را همیشه دارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه ضمن اشاره به تحلیل و بررسی انجام شده در خصوص نرخ تورم استان تأکید کرد: با توجه به اینکه کالاها و خدمات موثر در بالا رفتن نرخ تورم استان مشخص شده؛ از امروز تیمی متشکل از بازرسی صمت، تعزیرات، بازرسی اتاق اصناف و نماینده استانداری تشکیل و بر اساس جدول زمانبندی بر قیمت های بازار به ویژه در اتحادیه های با تورم بالا نظارت می کنند و با متخلفان برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

باباخانی با تشریح وظایف تیم های بازرسی بر ضرورت انجام اقدام مشابه در شهرستانها نیز تأکید و بیان داشت: تیم های مشابه نیز در تمام شهرستان های استان با مدیریت فرمانداران تشکیل و نظارت بر قیمت ها را با اهتمام جدی پیگیری و انجام خواهند داد.

او گفت: مردم نیز می‌توانند شکایات خود در خصوص گران‌فروشی بویژه در اتحادیه های ذکر شده را به بازرسی صمت اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی و برخورد قانونی با متخلفان انجام شود.

وی از تشدید نظارت بر بازار تا بهبود نرخ تورم استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بازرسی ها به صورت مستمر انجام و صنعت،معدن و تجارت استان گزارش هفتگی اقدامات انجام شده را در جلسات تنطیم بازار ارائه خواهد کرد.

باباخانی یکپارچه سازی و هدفمند کردن فعالیت های نظارتی و پایش های مستمر بازار را یادآور ساخت و گفت: با همراهی مردم، اصناف و بازاریان امکان نظارت بیشتر فراهم می شود و متخلفان را در صورت عدم توجه به دستورالعمل های قانونی معرفی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٨.٩ درصد رسید.

بر اساس این گزارش، بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه با ٤٢.٩ درصد مربوط به استان کرمانشاه و کمترین نرخ هم با ٣٥.٨ درصد مربوط به استان قم است.

استان های کردستان و خراسان شمالی نیز با ۴۲.۸ و ۴۲.۶ درصد، دومین و سومین استان های گران کشور هستند و استان های مرکزی و مازندران با نرخ تورم ۳۵.۹ درصد دیگر استان های ارزان کشور پس از قم بوده اند.

قرار گرفتن استان کرمانشاه در صدر جدول تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ماه ١٤٠٠ در حالی است که این استان در سال ۱۳۹۷ با ۱۳ رتبه بهبود در جایگاه سیزدهم کشور نشست و در سال ۱۳۹۸ هم با ۱۴ رتبه بهبود به رتبه بیست و هفتم و جزو پنج استان با تورم پایین رسید.

نرخ تورم در ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ماه ١٣٩٩ هم عدد ٣٢.٢ درصد بود که در آن استان کرمانشاه با نرخ ۳۰.۴ در رتبه ششمین استان ارزان کشور قرار داشت.

نظر شما