شناسهٔ خبر: 47047565 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشدید نظارت بر بازار تا بهبود نرخ تورم

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از تشدید نظارت بر بازار تا بهبود نرخ تورم استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهزاد باباخانی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه باید نظارت و بازرسی بر واحد‌های صنفی و رسیدگی به شکایت‌های مردمی به صورت مستمر و موثر انجام شود، گفت : با توجه به بررسی صورت گرفته در خصوص عوامل موثر بر نرخ تورم استان، در ستاد تنظیم بازار مشخص شد که نرخ تورم کالا‌ها و خدمات برخی اتحادیه‌ها بیشتر از میانگین کشوری است و بر این اساس دستگاه‌های نظارتی باید سریعاً بر اساس دستورالعمل ابلاغی اقدام کنند.

او گفت : اصناف و بازاریان همواره در بحران‌ها در کنار مردم بوده اند و نقش آفرینی مطلوب این زحمتکشان همیشه قابل تقدیر است و امروز هم انتظار داریم اتحادیه‌ها و اتاق اصناف در خط مقدم بازرسی به صورت ویژه و موثر بر کنترل قیمت‌ها نظارت کنند.

باباخانی رسیدگی فوری به شکایات و گزارش‌های مردمی ثبت و اعلام شده از طریق سامانه‌های نظارتی و بازرسی اداره صمت را ضروری دانست و افزود: نقش نظارتی مردم برای کنترل قیمت‌ها بسیار مهم است و انتظار داریم تا حصول نتیجه گزارش‌ها بررسی و بگونه‌ای اقدام شود که مردم احساس کنند حمایت ستاد تنظیم بازار را همیشه دارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به تحلیل و بررسی انجام شده در خصوص نرخ تورم استان افزود: با توجه به اینکه کالا‌ها و خدمات موثر در بالا رفتن نرخ تورم استان مشخص شده، از امروز تیمی متشکل از بازرسی صمت، تعزیرات، بازرسی اتاق اصناف و نماینده استانداری تشکیل و بر اساس جدول زمانبندی بر قیمت‌های بازار بویژه در اتحادیه‌های با تورم بالا نظارت می‌کنند و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

او با تشریح وظایف تیم‌های بازرسی، بر ضرورت انجام اقدام مشابه در شهرستان‌ها تأکید کرد و ادامه داد: تیم‌های مشابه در کلیه شهرستان‌های استان با مدیریت فرمانداران تشکیل و نظارت بر قیمت‌ها را با اهتمام جدی پیگیری و انجام خواهند داد.

باباخانی گفت: مردم نیز می‌توانند شکایات خود در خصوص گران‌فروشی بویژه در اتحادیه‌های ذکر شده به بازرسی صمت اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی و برخورد قانونی با متخلفان انجام شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری از تشدید نظارت بر بازار تا بهبود نرخ تورم استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بازرسی‌ها به صورت مستمر انجام و صنعت، معدن و تجارت استان گزارش هفتگی اقدامات انجام شده را در جلسات تنطیم بازار ارائه خواهد کرد.

باباخانی بر یکپارچه سازی و هدفمند کردن فعالیت‌های نظارتی و پایش‌های مستمر بازار تاکید کرد و افزود: با همراهی مردم، اصناف و بازاریان امکان نظارت بیشتر فراهم می‌شود و متخلفان را در صورت عدم توجه به دستورالعمل‌های قانونی معرفی خواهیم کرد.

انتهای پیام/د

نظر شما