شناسهٔ خبر: 47047507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

از ابتدای امسال؛

۳۲ هزار تن نهاده دامی به خراسان جنوبی اختصاص یافت

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ هزار تن نهاده دامی به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد ابراهیم ابراهیمی» امروز (۱۵ اردیبهشت) در نشست خبری آنلاین اظهار کرد: در سال زراعی جاری به علت کاهش شدید بارندگی‌ها، تعادل حجم دام و مراتع در خراسان‌ جنوبی از بین رفته است.

 

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی خراسان‌ جنوبی از اختصاص ۱۸ هزار تن نهاده دامی به استان برای اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: ۱۴ هزار تن نهاده دامی در فروردین ماه امسال در استان توزیع شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: از سهمیه اردیبهشت ماه تاکنون ۶ هزار تن جو از این مقدار وارد استان شده که ۲ هزار و ۵۰۰ تن آن به صورت خام توزیع شده است و ۱۲ هزار تن نهاده ذرت و کنسانتره تا پایان اردیبهشت بین دامداران خراسان جنوبی توزیع خواهد شد.

 

ابراهیمی یادآور شد: در سال گذشته در مجموع ۸۱ هزار تن نهاده دامی در سطح استان توزیع شده است.

 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی به خرید دام سبک توسط شرکت پشتیبانی امور دام اشاره و تصریح کرد: خرید دام در شرایط خشکسالی اقتصادی در حدی است که تنها از ضرر رسیدن به دامدار جلوگیری شود.

 

وی ادامه داد: توزیع نهاده از طریق سامانه بازارگاه برای واحدهای طیور گوشتی و تخم‌گذار استان نیز انجام شده است.

 

ابراهیمی درخواست کرد واحدهای دامداری شیری و صنعتی نیز اقدامات مورد نیاز برای دریافت نهاده از طریق سامانه بازارگاه را سریعتر انجام دهند تا در خرداد ماه با مشکل مواجه نشوند.

 

معاون بهبود تولید دامی جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی در خصوص کشتار دام مولد استان گفت: در شرایط عادی خروج و کشتار ۲۰ تا ۲۵ درصد از دام گله به واسطه جایگزینی با دام جوان طبیعی است اما در سال‌های خشکسالی به ۳۰ تا ۳۵ درصد می‌رسد.

 

«مهدی روشن» مدیر پشتیبانی امور دام خراسان‌جنوبی هم با اشاره به دریافت مجوز خرید گوشت گوساله منجمد از دامداران، گفت: قیمت خرید ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم تعیین شده است.

 

به گفته وی به ازای هر کیلوگرم گوشت تحویلی دام سنگین (گوساله) میزان سه هزار و ۸۰۰ گرم جو و هزار و ۳۴۰ گرم ذرت با نرخ مصوب دولتی تحویل دامداران می‌شود.

 

مدیر پشتیبانی امور دام خراسان‌ جنوبی در پایان عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی و مسئولان استانی در زمینه خرید دام سبک نیز از طریق وزارتخانه در حال پیگیری هستند.

 


 

پایان پیام/375

نظر شما