شناسهٔ خبر: 47047496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۰ درصد تاکسی‌های مراغه به سامانه هوشمند پرداخت کرایه مجهز شد

مراغه - ایرنا - سرپرست شهرداری مراغه به اجرای طرح پرداخت سریع کرایه تاکسی با عنوان «نیترو پِی» اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح تاکنون ۴۰ درصد از تاکسی‌های شهری به سامانه هوشمند پرداخت مجهز شده است.

صاحب‌خبر -

شهرام مروتی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این طرح با تلاش یک شرکت فناوری در مراغه طراحی و تا زمان حاضر در ۴۷۸ تاکسی عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: در این طرح برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر کارت هوشمند صادر شده است و ۸۰۰ نفر نیز از طریق نسخه شهروند «نیترو پِی» به وسیله گوشی هوشمند از آن استفاده می‌کنند.

مروتی اظهار داشت: با اجرای این طرح مسافران دارای گوشی هوشمند از طریق اسکن بارکد نصب شده در تاکسی و مسافران فاقد گوشی از طریق کارت هوشمند و گوشی هوشمند راننده می‌توانند کرایه خود را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای پرداخت الکترونیکی کرایه در تاکسی‌های شهر مراغه از حدود چهار ماه پیش فراهم شده و این طرح مراحل آزمایشی خود را با موفقیت پشت سرگذاشته است.

به گزارش ایرنا پنج جوان عضو خانه استارت‌آپ مراغه طی اسفند ۱۳۹۸ و با هدف مقابله با شیوع کرونا، اپلیکیشن پرداخت سریع و هوشمند کرایه تاکسی را طراحی کرده بودند.

یک‌هزار و ۳۴۰ تاکسی درون شهری در مراغه وجود دارد و روزانه نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر از طریق این تاکسی‌ها جابه‌جا می‌شوند.

نظر شما