شناسهٔ خبر: 47047487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرونا در خراسان شمالی پنج نفر دیگر را به کام مرگ کشاند

بجنورد- ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: پنج بیمار مبتلا به کووید ۱۹ از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه تا ظهر امروز در بیمارستان‌های این استان جان باختند و ۵۵ بیمار جدید هم با نتایج قطعی ویروس کرونا بستری شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: شرایط بحرانی را در استان تجربه می کنیم و تعداد موارد بستری و فوتی رو به افزایش است و هم اکنون این خطه جزو هفت استان کشور با شیب تند افزایش تعداد موارد بستری است.

وی افزود: هم اینک میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در خراسان شمالی نسبت به چند ماه گذشته کاهش یافته است.

هاشمی ضمن تاکید بر زدن ماسک و دوری از تجمعات گفت: بیشتر مبتلایان افرادی هستند که در مراسم های عروسی و عزا، دورهمی های خانوادگی شرکت کرده اند و یا در تعطیلات به سفر رفته اند و هم اکنون عموم موارد ابتلا بصورت خانوادگی است.

آمارهای رسمی نشان می دهد که در حدود ۱۴ ماه اخیر که استان خراسان شمالی شیوع ویروس کرونا را پشت سر می گذارد بیش از یک هزار ۱۶۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های این خطه شمال شرق کشور جان خود را از دست داده اند.

نظر شما