شناسهٔ خبر: 47046433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری:

نظارت بر بازار تا کاهش نرخ تورم کرمانشاه تشدید می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از تشدید نظارت بر بازار تا بهبود نرخ تورم استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

بهزاد باباخانی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه باید نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی و رسیدگی به شکایت های مردمی به صورت مستمر و موثر انجام شود، اظهار داشت: با توجه به بررسی صورت گرفته در خصوص عوامل موثر بر نرخ تورم استان، در ستاد تنظیم بازار مشخص شد که نرخ تورم کالاها و خدمات برخی اتحادیه ها بیشتر از میانگین کشوری است و بر این اساس دستگاه های نظارتی باید سریعاً بر اساس دستورالعمل ابلاغی اقدام کنند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: اصناف و بازاریان همواره در بحرانها در کنار مردم بوده اند و نقش آفرینی مطلوب این زحمتکشان همیشه قابل تقدیر است و امروز هم انتظار داریم اتحادیه ها و اتاق اصناف در خط مقدم بازرسی به صورت ویژه و موثر بر کنترل قیمت ها نظارت کنند.

 باباخانی رسیدگی فوری به شکایات و گزارش های مردمی ثبت و اعلام شده از طریق سامانه های نظارتی و بازرسی اداره صمت را ضروری دانست و گفت: نقش نظارتی مردم برای کنترل قیمت ها بسیار مهم است و انتظار داریم تا حصول نتیجه گزارش ها بررسی و بگونه ای اقدام شود که مردم احساس کنند حمایت ستاد تنظیم بازار را همیشه دارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در ادامه با اشاره به تحلیل و بررسی انجام شده در خصوص نرخ تورم استان گفت: با توجه به اینکه کالاها و خدمات موثر در بالا رفتن نرخ تورم استان مشخص شده، از امروز تیمی متشکل از بازرسی صمت، تعزیرات، بازرسی اتاق اصناف و نماینده استانداری تشکیل و بر اساس جدول زمانبندی بر قیمت های بازار بویژه در اتحادیه های با تورم بالا نظارت می کنند و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی با تشریح وظایف تیم های بازرسی، بر ضرورت انجام اقدام مشابه در شهرستانها نیز تأکید و عنوان کرد: تیم های مشابه نیز در کلیه شهرستان های استان با مدیریت فرمانداران تشکیل و نظارت بر قیمت ها را با اهتمام جدی پیگیری و انجام خواهند داد.

 باباخانی گفت: مردم نیز می‌توانند شکایات خود در خصوص گران‌فروشی بویژه در اتحادیه های ذکر شده به بازرسی صمت اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی و برخورد قانونی با متخلفان انجام شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری از تشدید نظارت بر بازار تا بهبود نرخ تورم استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بازرسی ها به صورت مستمر انجام و صنعت، معدن و تجارت استان گزارش هفتگی اقدامات انجام شده را در جلسات تنطیم بازار ارائه خواهد کرد.

 باباخانی بر یکپارچه سازی و هدفمند کردن فعالیت های نظارتی و پایش های مستمر بازار تاکید کرد و گفت: با همراهی مردم، اصناف و بازاریان امکان نظارت بیشتر فراهم می شود و متخلفان را در صورت عدم توجه به دستورالعمل های قانونی معرفی خواهیم کرد.

طبق اعلام مرکز آمار، در فروردین امسال بالاترین نرخ تورم  12 ماهه مربوط به استان کرمانشاه با 42.9 درصد بوده است.

انتهای پیام

نظر شما