شناسهٔ خبر: 47043905 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز عملیات اجرایی احداث قطعه نخست خط ۱۰ مترو از هفته آینده

اواخر هفته آینده طی مراسمی با حضور شهردار تهران، عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو رسما آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مراحل احداث خط ۱۰مترو تهران به عنوان یکی از خطوط جدید این شبکه، در ۵ فاز عملیاتی برنامه ریزی شده است که قطعه نخست آن از میدان دریاچه شهدای خلیج فارس تا میدان کتاب به طول ۱۴کیلومتر خواهد بود. در واقع عملیات اجرایی این قطعه با حفاری شفت ورود دستگاه حفار مکانیزه (TBM) از ایستگاه موسوم به میدان دریاچه شهدای خلیج فارس شروع می‌شود و در ادامه قطعات بعدی به مرور زمان در دستور ساخت قرار خواهد گرفت.

علی امام مدیرعامل شرکت مترو گفت: فرآیند حفاری و ساخت تونل‌های خط ۱۰ عمدتا" با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع صورت می‌پذیرد. در چنین حالتی پیش بینی می‌شود در صورت تأمین به موقع منابع مالی مورد نیاز، حداقل ۴ سال زمان برای احداث قطعه نخست نیاز باشد. اما توالی و روند ساخت دیگر قطعات خط ۱۰ نیز مد نظر قرار بوده و امیدواریم عملیات اجرایی قطعه دوم این خط که از میدان دریاچه شهدای خلیج فارس تا وردآورد به طول تقریبی ۶ کیلومتر امتداد می‌یابد با فاصله‌ای اندک از شروع قطعه نخست آغاز شود.

گفتنی است خط ۱۰ مترو تهران از جمله ۴ خط جدید این شبکه به حساب می‌آید که بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسید و در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ جهت اجرا به شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) ابلاغ شده است.
این خط به طول کلی ۴۳ کیلومتر با ۳۵ ایستگاه، از محدوده قنات کوثر در تقاطع بزرگراه‌های شهید زین الدین و شهید باقری شروع شده و در نهایت به ایستگاه وردآورد از خط ۵ مترو تهران متصل خواهد شد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما