شناسهٔ خبر: 47040336 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رازی کوو پارس بعد از اتمام تمام مراحل بالینی به تولید انبوه می رسد

سخنگوی طرح واکسن رازی کووپارس گفت: واکسن رازی کووپارس تنها در صورتی تولید انبوه خواهد شد که تمام مراحل بالینی و فاز سوم را به طور کامل و با موفقیت پشت سر بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمد حسین فلاح مهرآبادی، سخنگوی طرح واکسن رازی کووپارس گفت: دوز اول و دوم واکسن به تمام ۱۳۳ نفر داوطلب فاز نخست تزریق شده و ۲۸ نفر از داوطلبین نیز نوبت سوم واکسن یعنی دوز استنشاقی را دریافت کرده اند.

سخنگوی طرح واکسن رازی کووپارس افزود: به لحاظ ایمنی، روند خوبی که تا کنون از این واکسن گزارش شده و فقط عارضه‌هایی خفیف مانند درد مختصر محل تزریق یا کمی سردرد بوده و خوشبختانه از نظر آنزیم‌های کبدی مشکل خاصی اتفاق نیفتاده است.

فلاح مهر آبادی با بیان این که امروز چهارشنبه جلسه بررسی و ارزیابی ایمنی زایی واکسن برای آغاز فاز دوم کارآزمایی برگزار می‌شود گفت: نتایج ایمنی زایی واکسن پس از این نشست اعلام خواهد شد، گرچه مشاهدات و گزارش‌ها تا کنون، حاکی از ایمنی زایی مورد انتظار و خیلی خوب واکسن کووپارس است.

او افزود: با توجه به این که فاز یک بالینی واکسن کرونای موسسه رازی، در دوز‌های ۵، ۱۰ و ۲۰ میکروگرم در ۲۰۰ میکرولیتر انجام گرفته، دوز مناسب به لحاظ میزان اثربخشی و دوز موثر برای ادامه کارآزمایی بالینی نیز پس از این جلسه مشخص خواهد شد.

سخنگوی طرح واکسن رازی کووپارسگفت: در فاز یک ۷۰۰ نفر غربالگری شدند و برای فاز دوم نیز تا کنون حدود ۳۰۰ نفر غربالگری شده اند که بلافاصله پس از دریافت مجوز‌های شروع فاز دو، تزریق واکسن به این داوطلبان آغاز می‌شود.

او افزود: بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر تا روز گذشته برای مجموع هر دو فاز ثبت نام کرده اند.

 فلاح مهرآبادی گفت:  واکسن رازی کووپارس تنها در صورتی تولید انبوه خواهد شد که تمام مراحل بالینی و فاز سوم را به طور کامل و با موفقیت پشت سر بگذارد.

انتهای پیام/خ

نظر شما