شناسهٔ خبر: 47034459 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

گمرک هم خواستار برخورد قانونی با مقصران مرگ گورخر آفریقایی است

باشگاه خبرنگاران

ارونقی در خصوص نحوه واردات ۳ رأس گورخر آفریقایی به کشور توضیحاتی داد و گفت: گمرک هم خواستار برخورد قانونی با مقصران مرگ گورخر آفریقایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در پستی اینستاگرامی نوشت: با توجه به انتشار خبری در فضای مجازی و رسانه‌ها مبنی بر مرگ یک رأس گورخر، فارغ از اخبار منتشره و با ابراز تأسف از تلف شدن این حیوان زبان بسته، لازم است مطالبی را عنوان کنم.

او افزود: علی الظاهر ۳ رأس گورخر وارده به گمرک بازرگان فاقد ثبت سفارش بوده و امکان اظهار به گمرک جهت انجام تشریفات گمرکی نداشته است.

ارونقی بیان کرد: علاوه بر این، تصاویر دردناکی از آزار این حیوان در اثر رها شدن در محوطه گمرک و... دیده می‌شود و حتی در یکی از فیلم‌ها ایراد جراحت به یک رأس از گورخر‌ها مشهود است.

معاون گمرک گفت: بالاخره ضمن هماهنگی گمرک بازرگان با گمرک تهران، نسبت به ترانزیت این سه رأس گورخر اقدام و در گمرک تهران با صدور حکم، اجازه خروج داده شده و هر سه رأس گورخر در هنگام ترخیص، سالم بوده اند.

او ادامه داد: اینکه گورخر‌ها چه مدت زمانی در گمرک بازرگان معطل مانده اند و در طول این مدت، آیا نمایندگان ترخیص گورخرها، به گمرک مربوطه مراجعه و درخواست مکتوبی ارائه داده اند یا خیر؟ و پیگیری گمرک مربوطه با توجه به فوریت امر به چه صورتی بوده؟ تعلل و قصور احتمالی متصدیان گمرک اشاره شده را نشان خواهد داد که این موضوع تحت بررسی است و امیدوارم ضمن شناسایی کلیه عوامل ذیمدخل، با تمامی مقصرین این حادثه برخورد لازم صورت پذیرد.

ارونقی تصریح کرد: ضمن اظهار تأسف مجدد از بروز این اتفاق، از تمامی افرادی که به نحوی از انحاء در جریان این اتفاق دردناک هستند درخواست می‌کنم اگر مستنداتی مبنی بر کوتاهی هریک از عوامل مرتبط از ابتدا تا انتهای ورود و ترخیص این سه رأس حیوان دارند به اینجانب ارائه تا در بررسی‌های صورت گرفته ملحوظ نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما