شناسهٔ خبر: 47032507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهاری کم بارش برای اصفهان/ بارش‌های اردیبهشتی در حد نرمال است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: میزان بارش اردیبهشت ماه در کل استان در حد نرمال خواهد بود، البته در مجموع می‌توان گفت تا پایان بهار بارش‌های خیلی مؤثری را پیش‌بینی نکرده‌اند و در حد بارش‌های همرفتی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه سامانه بارشی در اصفهان تا آخر هفته در اکثر مناطق استان ادامه دارد اما بیشتر مناطق شمال و شمال شرق را در بر می‌گیرد، اظهار داشت: از اثرات این سامانه بارشی رگبار، رعد و برق و باد شدید موقتی، خیزش گرد و غبار و احتمال وقوع تگرگ در این مناطق است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه اعلام هشدار آب‌گرفتی و سیلاب‌های نقطه‌ای در شهرستان‌های شرق استان از جمله اردستان، نائین و خور و بیابانک داده شده است، افزود: مدیریت بحران این شهرستان‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند که برای مواجه با سیلاب‌های ناگهانی و نقطه‌ای آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران و ابلاغ مصوبات آن به ادارات مربوطه گفت: شهرداری‌ها و اداره راه موظف شدند پل‌ها را از گل‌ و لای و رسوبات تخلیه کنند و مسیر رودخانه‌ها بازگشایی و سکونت‌گاه‌های شهری و روستایی حفاظت شود و جمعیت هلال‌احمر پایگاه‌های خود را تقویت کند.

شیشه‌فروش ادامه داد: پلیس ‌راه جاده‌هایی را که احتمال آب گرفتی دارند را موقت مسدود اعلام کند، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و بنیاد مسکن نیز موظف شدند که اطراف روستاها را تقویت کنند و جهاد کشاورزی قنوات را با احداث طرح‌های کنترل سیل تقویت کند.

شیشه‌فروش با اشاره به بارش‌های اردیبهشت‌ ماه بیان کرد: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد در اردیبهشت ۱۴۰۰ با توجه به کاهش ارتفاع در لایه میانی جو شرایط برای امواج ناپایدار فراهم می‌شود و انتظار ناپایداری‌های جوی در طول اردیبهشت به‌ صورت بارش‌های رگباری و شرایط نسبی بارش همراه با خیزش گرد و غبار خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: میزان بارش در اردیبهشت ماه در کل استان در حد نرمال خواهد بود، البته در مجموع می‌توان گفت تا پایان بهار بارش‌های خیلی مؤثری را پیش‌بینی نکرده‌اند و در حد بارش‌های همرفتی خواهد بود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ ۳۰/

نظر شما