شناسهٔ خبر: 47030681 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابلاغ حکم وزیر راه درباره دستورالعمل ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی

تهران- ایرنا- با حکم وزیر راه و شهرسازی، دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون، اعطای پروانه، انتخاب و معرفی کارشناسان موضوع ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به مدیران کل راه و شهرسازی استانها ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه گروه اقتصادی ایرنا ، باحکم «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی، دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون، اعطای پروانه، انتخاب و معرفی کارشناسان موضوع ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها، ابلاغ شد.

بنا براعلام مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی، طی این ابلاغیه، شرایط جدیدی برای اخذ پروانه کارشناسی توسط مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی استان‌ها تعیین شده است که از جمله دارا بودن پروانه اشتغال بکار نظام مهندسی پایه یک در یکی از هفت رشته اصلی، نداشتن محکومیت انتظامی درجه ۳ و بالاتر، موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی و گذراندن دوره‌های آموزشی و کارآموزی و ... است. در دستورالعمل مذکور، برگزاری آزمون صدور پروانه کارشناسی، هر سه سال یک بار پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا طبق ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان،  وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، نهادها، نیروی نظامی و انتظامی، شرکت های دولتی و شهرداری ها می‌توانند در ارجاع امور کارشناسی با رعایت آیین‌نامه خاصی که به پیشنهاد مشترک وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت دادگستری به تصویب هیأت وزیران می‌رسد به جای کارشناسان رسمی دادگستری از مهندسان دارای پروانه اشتغال که به وسیله سازمان استان معرفی می‌شوند، استفاده کنند.

نظر شما