شناسهٔ خبر: 47030202 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

پاریس میزبان ۴۶ فیلم و عکس‌ها و طرح‌های نادیده کیارستمی می‌شود

ویژه‌برنامه فرهنگی هنری «عباس کیارستمی؛ راه‌هایی به آزادی» که برای آوریل ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود و به دلیل شیوع کرونا لغو شد، ۱۹ می تا ۲۶ جولای ۲۰۲۱ ئر مرکز ملی فرهنگ و هنر ژرژ پمپیدو پاریس برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

گروه سینمایی هنرآنلاین: فیلمساز نامدار و هنرمند فقید ایران که در ۱۹۹۷ با «طعم گیلاس» برنده نخل طلایی بهترین فیلم (همراه با «مارماهی» شوهی ایمامورا ژاپنی) از جشنواره کن شد، از محبوب‌ترین چهره‌های هنری در فرانسه است. از این رو، مدیران مرکز ملی فرهنگ و هنر ژرژ پمپیدو به عنوان بزرگ‌ترین موزه هنر مدرن اروپا می‌خواهند دوره تازه فعالیت‌های این مرکز را با مرور آثار سینمایی و هنری کیارستمی آغاز کنند.

برنامه «راه‌هایی به آزادی» با همکاری شرکت ام‌کا۲، پخش‌کننده فیلم‌های کیارستمی در ۲۰ سال گذشته و بنیاد عباس کیارستمی برگزار می‌شود و قرار است در آن ۴۶ فیلم کوتاه و بلند و مستند این سینماگر فقید به نمایش درآید. بخشی از این فیلم‌ها از ایران به دست مدیران مرکز ژرژ پمپیدو رسیده و در دو سال اخیر در دست بهسازی کیفیت بوده است. نمایش طراحی‌ها و عکس‌های کیارستمی هم بخش دیگر این برنامه مرور و بزرگداشت است.

همزمان با برگزار شدن این برنامه مرور، نمایشگاهی از آثار برنده نخل طلایی کن در مرکز پمپیدو در زمینی به مساحت بیش از هزار متر مربع با نام «دوست ما کیارستمی کجاست؟» هم افتتاح می‌شود. این نمایشگاه زمینه‌ای فراهم می‌کند تا دوستداران کیارستمی دنیای سینمایی و هنری او را با دیدن چهره بازیگران زن، نماهایی از خودرو محبوب سینماگر فقید، چشم‌اندازهایی از تهران و چیدمانی درباره فیلم «قضیه شکل اول، شکل دوم» بیشتر و بهتر بشناسند.

Kiarostami

علاوه بر نمایش آثار بهسازی‌شده عباس کیارستمی در مرکز ژرژ پمپیدو پاریس و دیگر شهرهای سراسر فرانسه، قرار است یک بسته شامل دی‌وی‌دی‌ها و نسخه بلو-ری فیلم‌های او منتشر شود و در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما