شناسهٔ خبر: 47004098 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهندسی معکوس تحریم‌ها در شرکت کلر پارس تبریز

تحریم ها چالش های مختلفی را برای صنعت کشور ایجاد کرده و صنعتکاران با مجموعه ای از مشکلات دست وپنجه نرم می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، شرکت کلرپارس در تاریخ ١٣٦٦/٧/٤ توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت‌های آب و فاضلاب، در شهرستان تبریز تاسیس و تحت شماره ٤٤٨٩ در ثبت شرکت‌های تبریز به ثبت رسید.

پس‌از اخذ موافقت اصولی در زمینه تولید کلر و مشتقات آن و سود سوز آور از وزارت صنایع در تاریخ ١٣٦٦/٩/٢٦ فعالیت پروژه آغاز و با معرفی فروشنده خارجی ماشین‌آلات وتجهیزات تولیدکلر و سود از سوی وزارت نیرو که از طریق مناقصه بین المللی صورت پذیرفت شرکت دنورا از کشور ایتالیا به مجریان پروژه معرفی و شروع به کار کرد. فعالیت پروژه از اواسط سال ٧٢ با فعالیت عملیاتی ساخت وساز و نصب ماشین‌آلات آغاز و پس از رفع مشکلات و موانع اجرایی در نیمه دوم سال ١٣٧٧ همزمان با حضور ریاست محترم جمهوری وقت ایران بهره برداری از شرکت کلرپارس آغاز گردید.

اجرای طرح‌های توسعه کلرپارس از ابتدای بهره برداری آغاز و با توسعه مساحت کارخانه به ۲۱ هکتار، اینک ظرفیت تولید کلر از ۲۰ تن به بیش از ۵۰ تن در روز افزایش یافته و روند رو به رشد آن به همراه تنوع تولید در صنایع پایین دستی همواره جزو برنامه اصلی و استراتژیک شرکت است.

موقعیت جغرافیایی ایده آل کلرپارس به لحاظ قرار گرفتن در مجاورت آزاد راه و مسیر ریلی سراسری و با بهره گیری از ناوگان تخصصی مواد شیمیایی، حمل سالانه بیش از ۶۵۰۰۰ تن محصولات تولیدی این شرکت را علاوه بر گستره کشور، به سایر کشور‌های هدف صادراتی را نیز تسهیل و تسریع می‌نماید.

مهندسی معکوس تحریم‌ها درشرکت کلر پارس تبریز

تولیدمحصولات درشرکت کلرپارس

بشیری معاون بهره برداری شرکت کلر پارس در گفتگوبا  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، می‌گوید:محصولات این شرکت کلر، سود سوزآور، هیدروژن و مشتقات کلر مانند اسید کلریدریک، پارافین کلره است.

مهندسی معکوس تحریم‌ها درشرکت کلر پارس تبریز

او افزود:محصولات کلرپارس در صنایعی نظیر آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه‌ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ سازی، کاغذ سازی و نساجی مصرف میشود.

افزایش ظرفیت تولید کلر در روز از ۲۰ تن به بیش از ۵۰ تن

بابا پور مدیر عامل شرکت کلر پارس در گفتگوبا  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نیزمی‌گوید:اجرای طرح‌های توسعه کلرپارس از ابتدای بهره برداری آغاز و با توسعه مساحت کارخانه به ۲۱ هکتار، اینک ظرفیت تولید کلر از ۲۰ تن به بیش از ۵۰ تن در روز افزایش یافته و روند رو به رشد آن به همراه تنوع تولید در صنایع پایین دستی همواره جزو برنامه اصلی و استراتژیک شرکت می‌باشد.

مهندسی معکوس تحریم‌ها درشرکت کلر پارس تبریز

او می‌افزاید:دو محصول دانش بنیان و تنها تولید کننده در منطق و کشور مانند آب اکسیژنه که در گردی‌های مختلف صنعتی، بهداشتی و آرایشی و پارافین کاره در منطقه متعلق به این شرکت است.

مهندسی معکوس تحریم‌ها درشرکت کلر پارس تبریز

او گفت:استفاده از آخرین تکنولوژی دوستار محیط زیست (تکنولوژی ممبرانی) در تولید کلر و سود سوز آور، باعث شده تولیدات شرکت عاری از هرگونه ناخالصی جیوه و دوستدار محیط زیست باشد که این مزیت بسیار ارزشمندی برای محصولات این شرکت محسوب می گردد.

مهندسی معکوس تحریم‌ها درشرکت کلر پارس تبریز

 مدیر عامل شرکت کلر پارس گفت:با این اتفاق مهم علاوه بر تامین نیاز داخل کشور و جلوگیری از خروج ارز و قطع وابستگی صنایع کشور به تولیدکنندگان خارجی، با صادرات این محصولات برای کشور ارز آوری نیز می کنیم.

مهندسی معکوس راهکارطلایی برای دور زدن تحریم ها

رابط معاون فنی شرکت در گفتگوبا  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،همچنین می‌گوید:استفاده از مهندسی معکوس باعث شده است تا مهندسان این شرکت تحریم‌ها را دور بزنند.

مهندسی معکوس تحریم‌ها درشرکت کلر پارس تبریز

اوگفت:ما دراین شرکت با مشکلاتی چون نقل و انتقالات بانکی در حوزه صادرات و واردات تکنولوژی و تجهیزات درگیر بودند، اما با بومی سازی دانش و تکنولوژی و با تکیه بر دانش فنی پرسنل توانمند خود توانستیم برای اولین بار در کشور طی دو سال اخیر دو محصول جدید آب اکسیژنه و پارافین کلره را تولید کنند.

مهندسی معکوس تحریم‌ها درشرکت کلر پارس تبریز

اومی‌افزاید:اجکتور مایع به مایع و اجکتور گاز به گاز تکنولوژیش متعلق به شرکت سوئیس بود که ما توانستیم در داخل شرکت آن را بومی سازی کنیم.

دریافت و به روزرسانی گواهینامه‌های داخلی و بین المللی

قره خانی مدیر کنترل کیفی این شرکت نیز در گفتگوبا  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، می‌گوید:شرکت کلر پارس با دریافت و به روزرسانی گواهینامه‌های داخلی و بین المللی از قبیل پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد برای کلیه محصولات و خدمات از سوی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، پروانه بهداشتی ساخت از سازمان غذا و دارو و گواهینامه‌های ISO ۹۰۰۱/۲۰۰۸ برای مدیریت کیفیت محصولات، ISO ۱۴۰۰۱/۲۰۰۴ برای مدیریت زیست محیطی، OHSAS ۱۸۰۰۱/۲۰۰۷ برای سیستم‌های ایمنی از شرکت “ TÜV inter-cert ” آلمان، همواره در جهت افزایش رضایت مشتریان خود حرکت نموده و با دارا بودن آزمایشگاهی مجهز و منحصر به فرد در شمال غرب کشور با اخذ استاندارد ISO ۱۷۰۲۵ و گواهینامه آزمایشگاه همکار سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، خدمات آزمایشگاهی را علاوه بر کارخانه به سایر صاحبان صنایع نیز ارائه می‌نماید.

مهندسی معکوس تحریم‌ها درشرکت کلر پارس تبریز

 ۲۶ کشور جهان، مقصد صادرات محصولات شرکت کلر پارس

پاشائیان مدیر بازرگانی و فروش شرکت نیز در گفتگوبا  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، می‌گوید:شرکت کلرپارس علاوه بر تامین بخش عمده‌ای از نیاز‌های کشور، محصولات تولیدی خود را به بیش از ۲۶ کشور جهان صادر نماید.

اوگفت علاوه بر تامین نیاز داخل کشور و جلوگیری از خروج ارز و قطع وابستگی صنایع کشور به تولیدکنندگان خارجی، با صادرات این محصولات برای کشور ارز آوری نیز می کنیم.

مهندسی معکوس تحریم‌ها درشرکت کلر پارس تبریز

او افزود:موقعیت جغرافیایی ایده ال کلرپارس به لحاظ قرار گرفتن در مجاورت آزاد راه و مسیر ریلی سراسری و با بهره گیری از ناوگان تخصصی مواد شیمیایی، حمل سالانه بیش از ۶۵۰۰۰ تن محصولات تولیدی این شرکت را علاوه بر گستره کشور، به سایر کشور‌های هدف صادراتی را نیز تسهیل و تسریع می‌نماید.

ظرفیت تولید شرکت کلر پارس درسال ۱۶۰ هزار تن است و پیش بینی میشه این شرکت ۳ میلیون دلار در سال صادرات داشته باشد.

مهندسی معکوس تحریم‌ها درشرکت کلر پارس تبریز

انتهای پیام/

گزارش ناهیدخدادادی

نظر شما