شناسهٔ خبر: 46995868 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

عودت محموله ذرت منجمد به گمرک در موعد مقرر انجام شد

ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: گمرک شهیدرجایی بعد از در جریان قرارگرفتن خروج کالا بدون اخذ مجوز استاندارد برابر ماده 106 قانون امورگمرکی بلافاصله مراتب را بصورت مکتوب در موعدقانونی به صاحب کالا ابلاغ نموده که نسبت به عودت کالا به گمرک اقدام نماید.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| اکبرپور ناظر گمرکات  استان هرمزگان بابیان اینکه، شرکت الف طی کوتاژ 26814530 در مورخ 20/9/98 اقدام به اظهار 2000 نگله ذرت شیرین بوزن 21000 کیلوگرم  به ارزش 158340 یوان چین ،نموده، گفت:  بهنگام رسیدگی به اظهارنامه و قبل از خروج کالا ( رئیس سرویس ارزیابی اقدام به حذف تیک استاندارد نموده ) و همین امر باعث شده که کالا بدون اخذ مجوز استاندارد ترخیص شود.

 

به گزارش تسنیم، به گفته این مقام مسئول،‌ متعاقب اقدام رئیس سرویس،گمرک شهید رجایی بعد از در جریان قرارگرفتن خروج کالا بدون اخذ مجوز استاندارد برابر مقررات و به استناد ماده 105 قانون امور گمرکی باتوجه به عدم اخذ مجوزقانونی برابر ماده 106 قانون امورگمرکی بلافاصله مراتب را بصورت مکتوب در موعدقانونی به صاحب کالا ابلاغ نموده که نسبت به عودت کالا بگمرک اقدام نماید.

 

وی افزود،  ابلاغیه مورد نظر به صاحب کالا در موعد قانونی صورت گرفته و پس از ابلاغ  گمرک شهید رجایی ذینفع کالا را به گمرک فرودگاه امام تحویل نموده است. همچنین فرایند رسیدگی به آن در دست اقدام است. ضمنا  آنچه حائز اهمیت است این که بعد از خروج کالا استعلامی از سوی گمرک شهیدرجایی با سازمانهای مجوز دهنده صورت نگرفته است.

 

به گزارش تسنیم،‌ در همین رابطه گمرک ایران اعلام کرده است،‌ پس از خروج محموله ذرت منجمد از گمرک، سازمان ملی استاندارد ، مغایرت کالا با استاندارد را اعلام نموده است. لذا گمرک اجرایی از گمرک تهران خواستار اجرای ماده 106قانون امور گمرکی شده است.

 

گفتنی است، این محموله در انبار صاحب کالا قرار دارد و نمونه برداری ثانویه از محموله توسط گمرک فرودگاه امام خمینی نیز انجام شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما