شناسهٔ خبر: 46975876 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نوکیا به دنبال توسعه فناوری 5G در جهان است

شرکت نوکیا به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد فناوری Massive MIMO را به شبکه 5G اضافه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که شرکت نوکیا به طور مستقل و رسمی گوشی‌ هوشمند تولید نمی‌کند و حق عرضه گوشی‌های این شرکت به شرکت HMD تعلق گرفته است اما این شرکت در پشت پرده کارهای زیادی انجام می‌دهد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فعالیت این شرکت در حوزه ارتباطات بیسیم به خصوص در بخش فناوری 5G اشاره کرد. چندی پیش نوکیا گزارشی از درآمد سه ماهه خود اخیر خود را منتشر و اعلام کرد که در حال کار روی یک سرویس رادیویی جدید برای عرضه در بازار است که از فناوری MIMO جدید استفاده خواهد کرد و دنیای 5G را تغییر خواهد داد.

فناوری 5G

استفاده از فناوری MIMO در شبکه به برج ارسال کننده فرکانس و گوشی‌ کاربر این امکان را می‌دهد تا به صورت همزمان چند سیگنال داده را از طریق یک کانال دریافت و ارسال کنند. سال گذشته نیز یک کاربر شرکت اپل که از گوشی iPhone XR استفاده می‌کرد اعلام کرده بود که سیستم آنتن دهی گوشی او دچار مشکل شده است چرا که گوشی XR از 2 فناوری MIMO استفاده می‌کند که باعث می‌شود گوشی همزمان به دو جریان مختلف متصل شود اما یک گوشی مانند iPhone XS از 4 فناوری MIMO استفاده می‌کند که باعث می‌شود آنتن دهی این گوشی به صورت چهار کاناله و دائمی باشد.

تاثیر Massive MIMO روی فناوری 5G

فناوری جدید Massive MIMO که نوکیا در حال کار روی آن است می‌تواند وضعیت آنتن دهی گوشی‌های هوشمند به خصوص گوشی‌های 5G را تا حد بسیار زیادی بالا برد. گفتنی است که رقابت نوکیا با دو شرکت اریکسون و سامسونگ نیز در این رابطه ادامه دارد و در روزهای آینده باید منتظر اعلام اخبار جدیدی از سوی این دو شرکت برای توسعه فناوری 5G در جهان باشیم.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما