شناسهٔ خبر: 4697587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

15 اردیبهشت در شیراز صورت می‌گیرد

برپایی جشنواره سراسری آموزش و شناخت لباس‌های محلی و سنتی

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: به‌مناسبت هفته شیراز نخستین جشنواره سراسری آموزش شناخت لباس‌های محلی و سنتی از پانزدهم تا هفدهم اردیبهشت‌ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مرتضی مبرایی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ و سنت‌های اسلامی و ایرانی با حضور 231 نفر از سراسر کشور در گروه‌های مربیان، موسسان بخش خصوصی و 50 نفر از غرفه‌داران لباس‌های محلی اقوام و استان‌های کشور را به نمایش می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این جشنواره چهار کمیته راهبردی سیاست‌گذاری و مراقبت، تخصصی، داوری و پشتیبانی این جشنواره را بر عهده‌ دارند.

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس تصریح کرد: شناخت لباس‌های محلی، اسلامی و تزئینات بر روی آن‌ها، طراحی به‌روز لباس، زنده کردن فرهنگ پوشش‌های سنتی، محلی و اسلامی، اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب ازجمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره سراسری است.

مبرایی بیان داشت: توجه به پوشش عشایر، روستائیان و تحقیق و بررسی لباس‌های محلی، اقوام و نیز اجرای توانمندسازی اشتغال و همچنین معرفی لباس‌های ایرانی از دیگر رویکردهای این جشنواره است.

وی اضافه کرد: این جشنواره هر دو سال یک‌بار در هفته شیراز با حضور تمام استان‌های کشور برگزار و شرکت‌کنندگان نیز علاوه بر معرفی لباس‌های محلی و سنتی آموزش‌های لازم را در این زمینه فرامی‌گیرند.

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس بیان داشت: افتتاحیه جشنواره در ساعت 8:30 پانزدهم اردیبهشت‌ماه جاری در هتل پارس و محل برگزاری کارگروه و برنامه‌های آموزشی برپایی غرفه عرضه لباس‌های محلی، بومی و اسلامی در مجتمع فرهنگی شهید آیت‌الله ربانی است.

انتهای پیام/2448/گ20/ژ1001

برچسب‌ها:

نظر شما