شناسهٔ خبر: 46821318 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

کمبود منابع احداث تصفیه خانه‌های آب را با کندی رو به کرده است

درحالی که در اجرای طرح‌های فاضلاب پیشرفت داشته‌ایم، اما در بخش تصفیه‌خانه‌ها تنها ۶۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم و طرح‌های تصفیه‌خانه‌ها متناسب با شبکه فاضلاب پیش نرفته است.

صاحب‌خبر - شفاآنلاین>سلامت>بختیاری گفت: نبود منابع مالی باعث کندی اجرای طرح‌های احداث تصفیه خانه در تهران شده است.
 به گزارش شفاآنلاین: محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت  آب و فاضلاب استان تهران  با اشاره به آخرین وضعیت شبکه آب و فاضلاب استان تهران گفت:در حال حاضر در تهران  ۸ هزار  کیلومتر شبکه فاضلاب باید راه اندازی شود که تا به امروز ۷ هزار کیلومتر آن محقق شده و فقط هزار کیلومتر آن اجرایی نشده است که در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.

او ادامه داد: درحالی که در اجرای طرح‌های فاضلاب پیشرفت داشته‌ایم، اما در بخش تصفیه‌خانه‌ها تنها ۶۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم و طرح‌های تصفیه‌خانه‌ها متناسب با شبکه فاضلاب پیش نرفته است.

بیشتر بخوانید

آب در تابستان ۱۴۰۰ کم است!/سالی بی باران که به خشکسالی ختم شد
مدیر عامل شرکت  آب و فاضلاب استان تهران در ادامه با اشاره به نبود منابع مالی برای اجرا و احداث شبکه تصفیه خانه در تهران   اضافه کرد: متاسفانه نبود منابع مالی باعث کندی اجرای تصفیه خانه در تهران شده است که امیدواریم تا افق ۱۴۱۰شبکه فاضلاب تهران به اتمام برسد.

بختیاری افزود: با احداث تصفیه خانه در تهران چیزی بالغ ۸۳۰ میلیون متر مکعب پساب تولید می‌شود، همچنین با توافقی که با شهرداری تهران داشته ایم  ۱۴۵ میلیون متر مکعب پساب جایگزین آب آشامیدنی می‌شود.

او گفت:پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۱۰ تولید پساب به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب برسد که ۸۰۰ میلیون مترمکعب آن متعلق به شهر تهران است. به طور کلی باید ۱۲ تصفیه‌خانه در داخل شهر تهران به صورت محله‌ای، منطقه‌ای احداث شود.بنابراین جانمایی‌ها باید هرچه سریع‌تر این کار انجام شود.

مدیر عامل شرکت  آب و فاضلاب استان تهران افزود: ۲۰ درصد آب شرب کل کشور در تهران مصرف می‌شود. به همین اندازه نیز فاضلاب تولیدمی‌شود و این در حالی است که برای تامین آب شهر تهران ۳۰ درصد از آب چاه و ۷۰ درصد از آب معمول استفاده می‌شود.

بختیاری تصریح کرد:  برنامه‌ریزی در خصوص اختصاص پساب تولید شده در سال ۹۹ تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به فضای سبز شهرداری تهران با میزان تقریبی ۴۴.۱ میلیون مترمکعب انجام گرفته است که در فاز اول منطقه دو شهری به دلیل وجود چاه‌های غیرمجاز شهرداری و منطقه ۵ شهری به دلیل اضطرار شهرداری تهران به عنوان مناطق تحت پوشش استفاده از پساب و مدیریت منابع آبی انتخاب شده‌اند.

مدیر عامل شرکت  آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: پیگیری شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص پیشنهاد قیمت تمام شده یک مترمکعب پساب قابل واگذاری به فضای سبز توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام و جهت تصویب به شورای شهر ارسال شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما