شناسهٔ خبر: 46821242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه سنندج:

قرآن شفای امراض ظاهری و باطنی است/ مسئولین متوجه امانتی که در دست دارند باشند

ماموستا رستمی با بیان اینکه قرآن شفاء امراض ظاهری و باطنی است، اظهار داشت: خداوند از نشانه ایمان واقعی مومنان را امانتداری و وفای به عهد می خواند که این خود متوجه مسئولین است؛ آن دسته افرادی که به واسطه آرای مردم به جایگاهی می رسند لذا این افراد هم در برابر امانت خدا و هم امانت مردم مسئولند.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج در خطبه نماز جمعه در مسجد جامع این شهرستان که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبریک روز 29 فروردین روز ارتش به تمام ارتشیان دلاور و همچنین تبریک به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ارتش و سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، دلاورانی که در راه شرف، کرامت، ناموس و آب و خاک این وطن دفاع می کنند و جان خود در را مقابل دشمنان سپر کردند تا اینکه وطن از دست ناپاکان و نامحرمان به دور باشد .
 
رعایت پروتکل های بهداشتی نشانه قدردانی از مدافعان سلامت است
امام جمعه سنندج با بیان اینکه امنیت سلامت یک جامعه با مشارکت اجتماعی، همدلی و وفاق ملی در رعایت همه جانبه بهداشت بوجود می آید لذا در این راستا مدافعان سلامت همیشه برای خدمتگزاری آماده هستند که جا دارد هفته سلامت را به همه افرادی که در راستای تامین سلامت جامعه در این شرایط سخت کرونایی کوشا هستند بخصوص مدافعان سلامت تبریک و خسته نباشی بگویم.

ماموستا رستمی تصریح کرد: اینجانب از تمام مردم به جهت قدردانی از تلاش ها بی وقفه و شبانه روزی مدافعان سلامت، خواستارم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا انشاءلله این ویروس منحوس در بین تمام ملت ها ریشه کن گردد.

امام جمعه سنندج در ادامه ضمن تبریک به جامعه دانشگاهی و مردم کردستان از تلاش های جامعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ارتقای رتبه های علمی این مرکز و ارائه خدمات سلامت و آموزش که موجب افتخار دانشگاه و استان گردیده است، قدردانی کرد.
 
قرآن شفاء امراض ظاهری و باطنی است
وی با اشاره به عظمت آیات قرآن کریم بخصوص آیات شریفه سوره مومنون اشاره کرد و گفت: خدای متعال سوره‌ای به نام ایمان دران یا همان مومنون نازل کرده است و اگر در آیات ابتدایی این سوره مبارک دقت بنماییم تمام مسائل دینی همچون شرف، کرامت، حیثیت، آبرو، عفت ، نظافت، و... در آن استنباط می گردد.

وی افزود: خداوند متعال بیش 1400 سال پیش همه قوانین پیشگری از امراض ظاهری و باطنی را در قرآن کریم آورده است تا برای مومنین هشداری باشد که از ابتلا به آنها به دور باشند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه دو نوع مریضی ظاهری و باطنی داریم، اظهار داشت:  اگر هر انسانی به مریضی باطنی دچار گردد در واقع از درگاه نور و رحمت بدور می شود قلب او از نور خداوند تهی می گردد و در اینجا دیگر مریضی باطنی به وسیله پزشکان دنیایی قابل درمان نیست.

ماموستا رستمی افزود: در امراض باطنی، قلبی که سیاه و از نور خدا تهی شده است و وقتی از این شخص بپرسند که چرا در مسیر صراط مستقیم دور شده اید، جوابی برای گفتن ندارد، و از آنجای قرآن شفاء دل تمام انسانها است و درمان همه دردها در آن ذکر شده است لذا جهت نجات در هر دو مریضی باید پیرو دستورات خداوند متعال در قرآن کریم باشیم.

امام جمعه سنندج با استناد به آیه شریفه 82 سوره اسراء « وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ لا یزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَساراً » گفت: خداوند متعال می فرمایید اکثر آیات قرآن را به عنوان شفاء برای انسانها نازل شده است و درمان هر درد بخصوص دردهای درونی (بیماری باطنی) مراجعه به آیات قرآن و پیروی از آن است.

وی در ادامه با اشاره به آیه 59 سوره مبارکه حشر ، « لَوْ أَنْزَلْنَا هَٰذَا الْقُرْآنَ عَلَىٰ جَبَلٍ لَرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ ...»گفت: خداوند متعال می فرماید: اگر ما این قرآن (عظیم الشأن) را (به جای دلهای خلق) بر کوه نازل می‌کردیم مشاهده می‌کردی که کوه از ترس و عظمت خدا خاشع و ذلیل و متلاشی می‌گشت؛ لذا قرآن سراسر شفاء و رحمت برای دل مومنان می باشد.

پیامبر اسلام(ص) طبیب امراض ظاهری و باطنی و داروی او پیروی از آیات قرآن است 
امام جمعه سنندج اضافه کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) پزشک مهربان و غمخوار تمام انسان ها است که همواره تلاشش بر این بود که بشریت را از امراض ظاهری و باطنی نجات بدهد؛ لذا اگر انسانی از دستورات طبیبی همچون پیامبر اسلام (ص) که داروی آن از قرآن است قطعا از هرگونه امراض بدور می ماند.

وی ادامه داد:  امروزه متاسفانه برخی از جوانان به واسطه داشتن دوستان ناباب که در مسیر ایمان به دور شده اند و به واسطه گرفتاری در دام مواد مخدر، پریشان و از مسیر تولید دور شده است ، لذا از محبت خانواده دور و موجب ترد شدن از جامعه شده‌اند و همه اینها ناشی به دور بودن از مسیر هدایت قرآن است و این دغدغه ای اصلی امروزه همه ما نسبت به جامعه بخصوص جوانان است.

ماموستا رستمی گفت: امروز مسلمانان جوهر ایمان آنها زمانی مشخص می گردد که از دستورات قرآن کریم و پیامبر اسلام (ص) را سرلوحه زندگی خود قرار بدهند.
 
معیار سنجش مومنان واقعی چیست؟
ماموستا رستمی با بیان اینکه خداوند چگونه مومنان واقعی را معرفی می کند و راز موفقعیت آنها را در چه چیزی می بیند، عنوان کرد: خداوند می فرماید: به راستى كه مؤمنان رستگار شدند که همانان كه در نمازشان فروتنند، و آنان كه از بيهوده رويگردانند، و آنان كه زكات مى ‏پردازند، و كسانى كه پاكدامنند، مگر در مورد همسرانشان يا كنيزانى كه به دست آورده‏ اند كه در اين صورت بر آنان نكوهشى نيست، پس هر كه فراتر از اين جويد آنان از حد درگذرندگانند.

ماموستا رستمی متذکر شد: اگر شخصی بنا به هردلیلی توانایی روزه گرفتن را ندارد لااقل به حرمت ماه رمضان و رعایت حال روزه داران از روزه خواری و انجام محرّمات دیگر در انظار عمومی خوددارای کند .

ماموستا رستمی در ادامه به ایمان واقعی صحابه در زمان رسول خدا (ص) اشاره کرد که چگونه با دست خالی در شرایطی که ظلم و خفقان حاکم آن روزگار، ایمان واقعی خود را حفظ کردند.
 
مسئولین متوجه امانتی که در دست دارند باشند/ انتخابات یکی از نشانه‌های مردم سالاری در جامعه اسلامی است

امام جمعه سنندج در ادامه اظهار داشت: خداوند یکی دیگر از نشانه ایمان واقعی مومنان را امانتداری و وفای به عهد می خواند که این خود متوجه به مسئولین است آن دسته افرادی که به واسطه آرای مردم به جایگاهی می رسند لذا این افراد در برابر امانت خدا و هم امانت مردم مسئولند.

وی در ادامه به مسئله انتخابات پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: در دین مبین اسلام مشارکت عمومی جهت تعیین سرنوشت آینده جامعه بشریت مهم برشمرده است و این نشانه مردم سالاری در جامعه اسلامی است و مردم نماینده های خود را در شورا، نماینده مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و ... انتخاب می کنند که فرد منتخب نماینده و امانتدار تمام مردم می شود و در صورتی امانتدار خوب و به عهده و پیمان خود وفادار می باشد نشانه ایمان واقعی او است.
 
نماز ستون و زیر بنای دین اسلام است
ماموستا رستمی از آخرین نشانه های ایمان واقعی بر اساس آیات قرآن « و آنان كه بر نمازهايشان مواظبت مى ‏نمايند»  اقامه نماز در پنج وقت شمرد و اظهار داشت: هشتاد و سه آیه از آیات قرآن قرآن کریم در مورد اهمیت و جایگاه نماز است و این یعنی خداوند هشتاد و سه قانون در مورد نماز وضع نموده است پس رعایت قوانین نماز واجب است همان طوریکه اگر در هرکشور فردی قوانین آن کشور را رعایت نکند مورد محاکمه قرار می گیرد.

امام جمعه سنندج در ادامه افزود: نبی مکرم اسلام (ص) می فرماید: فرق بین یک انسان ایماندار با بی ایمان در بجا آوردن نماز است و اگر کسی نماز بجا بیاورد مورد نور و رحمت خدا قرار می گیرد و بر عکس انسان بی نماز در قیامت با چشمان کور حاضر می گردد .

مامستا رستمی گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه طه آیه 142می فرماید: و هر کس از یاد من اعراض کند همانا (در دنیا) معیشتش تنگ شود و روز قیامتش نابینا محشور کنیم. گوید: الها، چرا مرا نابینا محشور کردی و حال آنکه من بینا بودم؟ خدا به او فرماید: (آری) بدین گونه آیات ما برای هدایت تو آمد و همه را به طاق فراموشی و غفلت نهادی، و امروز هم تو فراموش (و بی‌بهره) خواهی شد.

امام جمعه سنندج در پایان با بیان اینکه حضرت محمد (ص) نماز را ستون دین معرفی می نماید، عنوان کرد: دین اسلام بر ستون نماز تکیه داده است و به وسیله آن پا برجا است پس کسی که نماز را بجا آورد دین را حفظ کرده است و کسی که نماز را بجا نیاورد به معنای این است که زیر بنای دین را نابود کرده است و اگر کسی بر رعایت شش نکته ذکر شده از نشانه های ایمان داران واقعی کوشا باشد خداوند آن را وارث ذات پروردگار و دین مبین اسلام قرار می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما