شناسهٔ خبر: 46821015 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

گروگان‌گیری بیخ گوش نماینده‌ی فسا

صاحب‌خبر -

علیرضا زارع‌پور در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «گروگان‌گیری بیخ گوش نماینده‌ی فسا» نوشت:

تمام نامزدهای انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی در فسا به رغم تنوع نظرات و ایده‌ها، یک شعار و رویه‌ی مشترک نیز داشتند که آثار آن را می‌شد در فعالیت‌های تبلیغاتی‌شان به روشنی مشاهده کرد. عبور از اختلافات سیاسی و همگرایی برای توسعه‌ی شهرستان و قربانی نکردن منافع مردم شهرستان به پای بازی‌های سیاسی عباراتی بود که با بیشترین بسامد در فضای انتخاباتی اسفند ۹۸ رد و بدل می‌شد. این شعارها اما چیزی نبود که عیارش آن روزها برای مردم مشخص شود و تنها با پایان انتخابات بود که افکار عمومی مجال می‌یافت از میزان صداقت و پایبندی نامزد منتخب به این شعار پرده بردارد.

با گذشت یک سال و اندی از انتخاب دکتر حجت اله فیروزی، اگر چه او همواره بر شعار عبور از بازی‌های خانمان برانداز سیاسی به نفع فسا، اصرار و پافشاری کرده است اما پایبندی واقعی وی به این شعار به دلیل دخالت فاحش افراد و گروه‌های فشار حامی او در تصمیمات، همواره محل تردید بوده است. تردیدی که با نزدیک شدن به انتخابات پیش رو، روز به روز کمرنگ‌‌تر شده و جای خود را به یقین می‌دهد.

با نزدیک‌ شدن به روزهای انتخابات به نظر می‌رسد افراد و گروه‌های فشار حامی نماینده، سرمست از به چنگ آوردن نخستین سبوی قدرت، نقاب مردم‌خواهی از چهره انداخته و تمام قد در مسیری دیگر قدم برمی‌دارند. طبق شنیده‌ها چهره‌های نام‌آشنای این گروه با شدت گرفتن فعالیت‌های محفلی انتخابات ۱۴۰۰ با وقاحت تمام و سوء استفاده از ارتباط با برخی اعضای ناظر بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر، دست به گروگان گرفتن صلاحیت نامزدهای انتخابات زده و در بازار سیاه انتخابات، مشغول کسب امتیاز از تائید صلاحیت نامزدی در قبال خواسته‌هایی مشخص در انتخابات شده‌اند.

اینجا درست جایی‌ست که دُم خروسِ منفعت‌طلبی از گوشه‌ی قسمِ عملکرد فراجناحی و استقلال در رای و نظر بیرون می‌زند و چقدر باید تاسف خورد به حال شهری که «گروگان‌گیران انتخاباتی» بر خلاف تمامی رویه‌های قانونی و به مدد سوء استفاده از ارتباط نزدیک با برخی چهره‌های نظارتی انتخابات، نامزدها را چند صباح پیش از اعلام لیست نهایی فرامی‌خوانند و به قیمت تعهد کتبی واگذاری رای به انتخاب شهردار خیالی‌شان، صلاحیت‌ها را خرید و فروش می‌کنند.

اینجا درست جایی‌ست که عیار تمامی ادعاهای یک سال اخیر نماینده‌ی فسا و حامیانش برای مردم مشخص می‌شود. ادعای استقلال در تصمیم‌گیری یا عملکرد فراجناحی و یا مقدم داشتن منافع مردم بر بازی‌های سیاسی و منافع حلقه‌ی اطرافیان چیزی نیست که با افتضاح به گروگان گرفتن رای مردم، آبروی نامزدها و منافع شهر سازگار باشد.

از همین رو لحظه‌ی سنجش عیار همه‌ی ادعاها و شعارهای نماینده‌ی فسا فرارسیده است. باید دید که آیا او مرزبندی خود را با گروگان‌گیران حق شهروندان مشخص می‌کند یا برخلاف ادعاهایش او نیز به صف گروگان‌گیران می‌پیوندد.

با انتشار جزئیات بیشتر این رسوایی انتخاباتی، دوراهی بزرگی پیش روی آقای نماینده قرار می‌گیرد که تکلیف همه را با او و شعارهایش مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما