شناسهٔ خبر: 46820903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل:

ورزش روستایی و عشایری استان اردبیل تقویت می‌شود

اردبیل-ایرنا- مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: توجه به ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز برای تقویت ورزش روستایی و عشایری از اولویت‌های کاری این اداره کل در سال جاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سجاد انوشیروانی روز جمعه در حاشیه بازدید از پروژه‌های ورزشی خلخال به خبرنگار ایرنا افزود: بدون ایجاد زیر ساخت لازم برای اجرای مسابقات ورزشی در ابعاد همگانی و قهرمانی نمی‌توان انتظار توسعه ورزش روستایی و عشایری در مناطق محروم روستایی استان را داشت.

 وی بیان کرد: توجه به ورزش روستایی، احداث و تجهیز اماکن ورزشی، احیای بازی‌های بومی و محلی یکی از وظایف مهم و اساسی اداره کل ورزش وجوانان استان است که با برنامه‌ریزی لازم به دنبال دست‌یابی به این اهداف هستیم .

وی با تاکید بر تلاش برای اتمام پروژه‌های ورزشی نیمه تمام روستایی در خلخال گفت:برای تکمیل  سالن ورزشی روستای طولش با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد۳۳ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

او  گفت: با پیگیرهای صورت گرفته امسال ۱۵ میلیارد ریال اعتبار جهت ادامه عملیات اجرایی  این پروژه نیمه کاره ورزشی اختصاص می‌یابد.

انوشیروانی اظهار کرد: برای تکمیل سالن‌های ورزشی روستاهای اندبیل و لمعه دشت این شهرستان  نیز در مجموع ۶۶ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گفته وی ،  پروژه پیست دوومیدانی و چمن مصنوعی استادیوم پوریای ولی خلخال نیز در حال بهسازی و بازسازی است و با رایزنی های انجام گرفته با پیمانکار، بعد از زیرسازی مناسب زمین، بزودی چمن مصنوعی خریداری شده و نصب آن آغاز خواهد شد.

 انوشیروانی با اشاره اینکه زمین چمن مصنوعی خلخال در مساحت هشت هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در حال انجام است اظهار کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای این پروژه ۵۰ میلیارد ریال است و تا کنون ۱۳ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل همچنین با تاکید بر تکمیل و بهره‌برداری زورخانه خلخال  از خرید و نصب سریع سوله و اصلاح سرویس‌های بهداشتی خبرداد.

 انوشیروانی گفت: زورخانه خلخال در مساحت ۶۵۰ متر مربع درداخل شهر در مرحله اجرا بوده و تاکنون ۴ میلیارد ریال به پیمانکار مجری طرح پرداخت شده و ۱۴ میلیارد ریال اعتبار جدید نیز برای تکمیل وبهره برداری این پروژه نیاز است .

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل تکمیل پروژه نیمه کاره احداث خوابگاه ورزشی شهر خلخال را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای تکمیل این پروژه ۲۳ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و مقدمات کار برای ادامه عملیات این طرح نیز آماده شده و هم‌اکنون در حال مناقصه واگذاری به پیمانکار است.

او اظهار داشت: در مجموع برای تکمیل پروژه‌های ورزشی خلخال، تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی موجود، تملک اراضی با کاربری ورزشی و  پرداخت مطالبات  شهرداری ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

نظر شما