شناسهٔ خبر: 46820835 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

۱۰۶ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس دوباره زمین گیر شدند

تسنیم

اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد که ۱۰۶ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در سراسر جهان به دلیل یک مشکل برقی زمین گیر شده اند و شرکت سازنده این هواپیما هنوز در حال تلاش برای رفع این مشکل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اداره هوانوردی فدرال آمریکا(FAA)  روز پنجشنبه اعلام کرد که ۱۰۶ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در سراسر جهان به دلیل یک مشکل برقی زمین گیر شده اند و شرکت سازنده این هواپیما هنوز در حال تلاش برای رفع این مشکل است.

بوئینگ در تاریخ ۷ آوریل مشکل سیستم برق بوئینگ ۷۳۷ مکس را فاش کرد و به خطوط هوایی که از این مدل در پروازهای خود استفاده می کنند توصیه کرد آنها را به طور موقت از سرویس خارج کنند.

بر اساس اعلام اداره هوانوردی فدرال آمریکا، این مشکل شامل اتصالات الکتریکی یا اتصالات طراحی شده برای حفظ ایمنی در صورت افزایش ولتاژ که درون یک سیستم کنترل برق پشتیبان وجود دارد، می شود.

این اداره گفت: تجزیه و تحلیل و همچنین آزمایش ها نشان داد که این مشکل می تواند سیستم های دیگر را نیز درگیر کند.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا در اطلاعیه رسمی به تنظیم کننده های هوائی بین المللی اعلام کرد که ۱۰۶ هواپیما تحت پوشش قرار دارند که ۷۱ فروند از آنها در ایالات متحده ثبت شده اند.

این سازمان افزود: در حالی که بوئینگ به تلاش خود برای یافتن یک راه حل پیشنهادی ادامه می دهد، تمام این هواپیماها زمین گیر شده اند.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا همچنین اعلام کرد که تحقیقات بوئینگ نشان داد که این مسئله می تواند بر واحد کنترل توان آماده به کار، یک صفحه قطع کننده مدار و صفحه اصلی تاثیر بگذارد.

سه اپراتور برتر هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در ایالات متحده یعنی خطوط هوایی Southwest Airlines (LUV.N)، American Airlines (AAL.O) و United Airlines پس از اعلامیه بوئینگ بیش از ۶۰ فروند را از سرویس خارج کردند.

نظر شما