شناسهٔ خبر: 46820770 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

در بازار ارزهای دیجتالی چه اتفاقی افتاد؟

اقتصاد نیوز : اقتصادنیوز: بیت کوین ، بزرگترین ارز رمزنگاری شده، به کمترین میزان ارزش خود در هفته های اخیر از میانه اسفند به ثبت رساند.

صاحب‌خبر -

قیمت بیت کوین روند نزولی اخیر خود را سرعت داد و برای اولین بار از ۸ مارس به زیر ۵۰،۰۰۰ دلار رسیده است. ارز رمزپایه پیشرو در حال حاضر کمی زیر ۴۹،۰۰۰ دلار معامله می شود و به دنبال حمایت است دیگر ارزهای رمزپایه اصلی دیگر نیز طی ۲۴ ساعت گذشته ضررهای قابل توجهی را تجربه کرده اند که اکثریت قریب به اتفاق آنها افت دو رقمی داشته اند. حتی Ethereum (ETH) علیرغم اینکه دیروز بالاترین رقم بیش از ۲،۶۰۰ دلار را ثبت کرده است ، در ۲۴ ساعت گذشته پایین آمده است.گرچه این ارز رمز هنوز بیش از ۲۰۰۰ دلار معامله می شود ، اما آیا می تواند نگه دارد؟

دلایل زیادی برای افت ناگهانی گمانه زنی شده است. بسیاری می گویند که اتفاق دیشب اصلاح فنی بوده است. برخی دیگر نیز این افت را به اظهارات رئیس جمهور آمریکا جو بایدن در مورد اصلاح اصلاح مالیات بر سود سرمایه نسبت می دهند که این امر می تواند بر ثروتمندان این کشور تأثیر بگذارد و به معنای پرداخت سرمایه گذاران بیشتر در سود بیت کوین است. دستگیری چند متهم در ارتباط با کلاهبرداری مبادله رمزنگاری ترکیه نیز از دیگر دلایل عنوان شده است.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «جمعه سیاه بیت کوین/ پیش بینی میزان ریزش قیمت بیت کوین» بخوانید.

نظر شما