شناسهٔ خبر: 46820747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

عضو اتحادیه مرغداران کشور مطرح کرد؛

کمبود و گرانی مرغ به ضعف مدیریتی بر می گردد نه تحریم

صدراله ضامنی گفت: تحریم‌ها در مشکل نهاده‌های دامی و افزایش قیمت مرغ پررنگ نبوده و بیشتر از همه، سوء مدیریت تاثیرگذار بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدراله ضامنی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس  با اشاره به اینکه گرانی مرغ دلایل خاص خودش را دارد گفت: کار غیر کارشناسی و نسنجیدن شرایط کشور باعث شده است تا شاهد گرانی بازار این کالای اساسی باشیم.

 

وی رانت خواری و بحث های مدیریتی را از دلایل اصلی کمبود و گرانی مرغ در کشور دانست و گفت: فروش نهاده در بازار سیاه، و دیر رسیدن نهاده به مرغدار تاثیر زیادی در تولید داشته ودر نیاز مردم اختلال ایجاد می کند.

 

عضو اتحادیه مرغداران کشور تاکید کرد: ۶۰ درصد بازار فشل مرغ در کشور به مدیریت این موضوع بر می گردد و رانت خواری در این کالای اساسی باعث افزایش قیمت و حتی کمبود می شود.

 

ضامنی تحریم ها را در این رابطه کم اثر دانست و گفت : واردات پاشنه آشیل کمبود و عدم کمک به تولید کنندگان مرغ شده است.

 

وی به ضرورت حمایت از تولید تاکید کرد و اذعان داشت: شرایط اقتصادی  و نیاز به ارز باعث شده تا تولید کننده نتواند به موقع نهاده را وارد کند و نباید از عدم گردش مالی مناسب در تولید مرغ غافل شد.

 

رئیس اتحادیه مرغداران کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود : از عمده مشکلات مرغداری ها می توان به گرانی اقلام مورد مصرف مثل دارو، ذرت و سویا، پرداخت حقوق کارگران، نداشتن سرمایه در گردش، از بین رفتن سرمایه با شیوع بیماری کرونا و اینکه مجبور هستند محصولات و نهاده های دامی را از بازار سیاه با دو برابر قیمت خریداری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما