شناسهٔ خبر: 46820662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ابتلای ۷۳ هزار و ۹۳۵ زنجانی به کووید ۱۹

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۷۳ هزار و ۹۳۵ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای یک هزار و ۶۸ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۸ هزار و ۱۲۶ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۶ هزار و ۴۱۷ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۶۵ هزار و ۸۰۹ مورد بوده است که  ۹۸۷ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۷۳ هزار و ۹۳۵ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۷۹۳ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۶۱ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۳ هزار و ۶۳۸ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که پنج نفر از این مجموع جزو آمار روزانه بوده است.

افرادی که با واکسن کوبایی ایرانی واکسینه می‌شوند تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اعلام اینکه افرادی که وارد مطالعه تزریق واکسن کوبایی_ ایرانی می‌شوند  تا هفت ماه بعد از تزریق تحت پوشش حوزه بهداشت و درمان قرار می‌گیرند؛ اظهار کرد: این افراد تحت پوشش بیمه نیز قرار خواهند.

پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان نقش محدودیتها را در کنترل بیماری بسیار موثر دانسته و افزود: در شرایط بحرانی اعمال محدودیت نقش اساسی ایفا می‌کند در شرایطی که وارد پیک می‌شویم محدودیت‌ها هرچه قدر اصولی تر، جدی تر و مداوم تر باشند پیک بیماری زودتر، سریع تر و با تلفات کمتر خواهد بود. 

 وی روند افزایشی بستری‌ها و سرپایی را در استان اعلام کرد و گفت: شب گذشته ۱۱۵ نفر در استان بستری شدند،که به نظر می‌رسد در حوزه سرپایی روند خطی شدن را رصد می‌کنیم که امیدواریم ادامه دار باشد.

 رئیس دانشگاه داروی تزریقی رمدسیویر را جزو داروهای اصلی برای درمان بیماری نام برد و افزود: با وجود همه اینها یک داروی مشخص برای درمان کرونا وجود ندارد، این داروها فقط در درمان بیماری تاثیرگذار است و روند مرگ و میر را کاهش می‌دهد.
انتهای پیام/73004/ق

نظر شما