شناسهٔ خبر: 46820588 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مهدی: صدور مجوز حرفه ای آسیا سختگیرانه تر شده است

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای گفت: الزامات و مراحل صدور مجوز حرفه ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا سختگیرانه تر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، سهیل مهدی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای در رابطه با خبری که اخیرا رسانه اماراتی منتشر کرده است، عنوان کرد: در ابتدا باید بگویم این رسانه موضوع جدیدی را مطرح نکرده است، چرا که هر ساله و قبل از شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، رنکینگ کشورهای آسیایی حاضر در این رقابتها و عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا به تفکیک غرب و شرق آسیا مورد بررسی قرار می گیرد. نگرش عمده این رتبه بندی هم متناسب با نتایج و امتیازاتی است که باشگاه‌های هر کشور که حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و ای اف سی کاپ هستند، رقم زده که مورد بررسی قرار گرفته و این رنکینگ بطور مرتب و دائم بروز رسانی می شود.

وی ادامه داد: مهمترین نکته ای که درباره تصمیم گیری سهمیه ها در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد این است که رتبه کشورها مهم‌ترین شاخصه ای است که در رابطه با اعطای سهمیه به آنها مورد بررسی قرار می گیرد. به ترتیب بالاترین سهمیه به بالاترین کشور که 1+3 است داده می شود. دو تا کشور در غرب آسیا شامل این امتیاز می‌شوند . سپس به ترتیب سهمیه 2+2 ، 1+2 و 2+1 تقسیم می شود.

سهیل مهدی با اشاره به اینکه علی رغم اینکه ایران امسال در ابتدا سهمیه 2+2 در لیگ قهرمانان آسیا را داشت، اظهار داشت: طبق روال دو سال اخیر سهمیه ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا 2+2 بود ؛ اما به دلیل ابطال مجوز حرفه‌ ای یک تیم ترکمنستانی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ، معادلات بر هم خورده و با توجه به جدول رده بندی رنکینگ ، سهمیه مذکوربه ایران اختصاص یافته و در 2021 سهمیه 1+3 شد.

مهدی در ادامه افزود: از آنجا که تا به امروز نمایندگان شایسته کشورمان در مرحله گروهی نتایج خوبی را کسب کرده اند، اگر این نتیجه گیری و پیروزی ها مستمر و مستدام باشد، می توانیم این امید را داشته باشیم که در خصوص کسب سهمیه شاهد اتفاقات خوبی باشیم. آنچه مسلم است کشورهایی مانند قطر، امارات و عربستان که رقیبان ما در غرب آسیا هستند، اگر نتوانند امتیازات لازم را کسب کنند، بدون تردید این رتبه بندی جابجا می شود. در صورتی که این موضوع اتفاق بیافتد، این سهمیه ها طبق فرایندی که در کمیته لیگ های حرفه ای در کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوب میباشد ، تقسیم می شود و بنظرم موضوع عجیبی نیست.

مهدی افزود: این که رسانه اماراتی آن را مورد بررسی قرار داده است. دقیقا همانطور که گفتم فرایند و روش تصمیم گیری مشخصی است که برای اعطای سهمیه ها طراحی شده است. به اضافه اینکه سال گذشته هم تیم پرسپولیس نماینده خوب کشورمان تا مرحله فینال صعود کرد و امتیازاتی را کسب کرد که رتبه ما را در رنکینگ حفظ کرد. امیدوارم امسال نیز نمایندگان کشورمان به مراحل بالاتر صعود کنند و حداقل جزو 4 تیم برتر آسیا باشند. اگر این اتفاق رخ بدهد، قاعدتا طبق این فرایند تصمیم گیری سهیمه 1+3 که بالاترین سهمیه است، به ما داده شود.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای در پایان تاکید کرد: امیدوارم باشگاه‌های ما بهتر از سال گذشته در خصوص اخذ مجوز حرفه ای تلاش خود را نسبت به تنظیم مدارک انجام دهند. از آنجا که در سال جاری روند اخذ مجوز و الزامات وارد جزئیات سختگیرانه تر و شفاف سازی متفاوتی شده است و همچنین با توجه به اینکه باشگاه‌ها کاملا درگیر مسابقات لیگ برتر جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هستند، اما باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند. اگر می خواهیم نمایندگان شایسته ای در آسیا داشته باشیم، باشگاه‌ها باید از همین امروز تمرکزشان برای تنظیم مدارک و مستنداتی که مورد ممیزی ای اف سی هست، قرار دهند تا ان شاءالله بتوانند علاوه بر کسب رتبه های لازم در جداول مسابقات ، مجوز حرفه ای را نیز کسب کنند که این دو شرط لازم و کافی کسب سهمیه است. نهایتا امیدوارم با آرزوی صحت و سلامت برای تمامی مردم کشورم ، امسال و سال آینده شاهد حضور مستمر و پر دوام موفق نمایندگان کشورمان در بالاترین رتبه آسیا و موفقیت‌های تیم ملی کشورمان در رقابت‌های نهائی جام جهانی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما