شناسهٔ خبر: 46820576 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ده‌ها هزار فلسطینی در نماز جمعه قدس شرکت کردند

تهران- ایرنا- برغم مانع تراشی و آزار نظامیان اسرائیلی علیه روزه داران فلسطینی، ده ها هزار تن از شهروندان فلسطینی در دومین جمعه ماه مبارک رمضان امسال در مسجدالاقصی نماز جمعه را بر پا داشتند.

صاحب‌خبر -

 گزارش ها حاکی است که حضور پر شمار نمازگزاران فلسطینی در حالی بود که نظامیان اسرائیلی از ورود فلسطینی های کرانه باختری به شهر قدس اشغالی جلوگیری کردند.

برخی منابع فلسطینی شمار شرکت کنندگان در نماز جمعه امروز مسجدالاقصی را بیش از ۶۰ هزار نفر اعلام کردند.

نظامیان اسرائیلی بیشتر فلسطینی هایی را که از کرانه باختری به قدس آمده بودند، به دلیل همراه نداشتن مجوز ورود ، به مسجد الاقصی راه ندادند.

تنها چندین نفر از فلسطینیان اهالی کرانه باختری امروز توانستند وارد قدس شوند و تنها معدودی از آنان موفق شدند از دروازه های آهنین سربازان ارتش صهیونیستی عبور کنند.

دولت صهیونیستی اسرائیل که در دوران دونالد ترامپ بیشتر حمایت ها را در راستای سرکوب فلسطینی ها کسب کرده بود، طی چند سال اخیر ورود فلسطینیان خارج از قدس شرقی را به مسجدالاقصی ممنوع کرده است.

تل آویو در دورانی که ترامپ مقیم کاخ سفید بود، با نقض قوانین و قطعنامه های بین المللی و بخصوص شورای امنیت توانست سفارت آمریکا را به قدس شریف انتقال دهد و همچنین دولت آمریکا را در برسمیت شناختن اشغال جولان سوریه متقاعد کند.

اسرائیلی ها در این دوره همچنین پروژه غیر قانونی شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن را سرعت بخشیدند.

نظر شما