شناسهٔ خبر: 46820517 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد شعب تخصصی رسیدگی به دعاوی تولید در دادسرا‌های سمنان

به منظور تحقق شعار سال و ضرورت کمک به بخش تولید و اشتغال، شعب تخصصی رسیدگی به دعاوی مربوط به تولید در دادسرا‌ها و محاکم قضایی سراسر استان فعال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به مصوبات نشست فصلی تخصصی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان سمنان که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد گفت: رسیدگی خارج نوبت با سرعت و دقت به پرونده‌های دعاوی تولید و تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه این بخش از اهداف فعالیت شعب تخصصی است.

محمد جواد عبداللهی تشکیل نشست‌های تخصصی با حضور قضات و فعالان اقتصادی بخش تولید و تشکیل کارگروهی با حضور دادستان و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی صاحب نظر در امر تولید برای ارائه راهکار‌های رفع موانع را از برنامه‌های امسال دستگاه قضایی در استان ذکر کرد.

او همچنین به شرایط خاص همه گیری کرونا و ضرورت مدیریت مراجعه و خدمات گیری مردم از دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: با هدف جلوگیری از معطل ماندن مردم در راهرو‌ها و سالن‌های دادگستری و جلوگیری از احتمال شیوع و انتشار کرونا سامانه نوبت دهی در همه شعب و دوائر راه اندازی می‌شود.

عبداللهی تمهیدات ویژه برای خدمات غیر حضوری به مردم را یاد آور شد و تصریح کرد: دادرسی الکترونیکی غیر از موارد خاص از سال گذشته با بهره گیری از تجهیزات مستقر شده در حوزه‌های قضایی اجرایی شده و استان سمنان از استان‌های برتر کشور در این بخش بوده است و امسال به تدریج تمامی جلسات دادرسی در این قالب ساماندهی می‌شود تا مردم مکلف به مراجعه نبوده و بتوانند از منزل یا محل کار در نشست رسیدگی و دادرسی شرکت کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان از برنامه ریزی‌ها برای کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های شعب تخصصی حقوقی، کیفری، تجدید نظر، دادگاه انقلاب و دادسرا‌ها در سالجاری خبر داد و خاطر نشان کرد: برای هر یک از شعب زمان بندی متناسب رسیدگی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام / گ

 

نظر شما