شناسهٔ خبر: 46820440 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاثیر شگفت‌انگیز مصرف قارچ بر کاهش خطر ابتلا به سرطان

نتایج یک پژوهش جدید نشانگر آن است که خوردن قارچ تا ۴۵ درصد خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، بر اساس پژوهشی جدید، خوردن یک قارچ متوسط در روز می‌تواند خطر سرطان را تا ۴۵ درصد کاهش دهد.

بر اساس این پژوهش جدید، محققان آمریکایی مصرف بیشتر قارچ را با خطر پایین‌تر ابتلا به سرطان مرتبط دانسته اند. طبق این پژوهش، تنها خوردن ۱۸ گرم قارچ، خطر بیمار شدن را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، افزودن قارچ بیشتر به وعده‌های غذایی، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. کارشناسان آمریکایی تحلیلی را بر اساس ۱۷ پژوهشی که درباره سرطان در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۰ به چاپ رسیده بود، به انجام رساندند تا از این طریق، به ارتباط میان مصرف قارچ و سرطان پی ببرند.

این تیم پژوهشی که از سوی انستیتوی سرطان پنسیلوانیا (Penn State Cancer Institute)  این تحقیقات را به انجام رساندند، دریافتند  ۱۸ گرم شامل یک هشتم تا یک چهارم یک فنجان پر-  یا معادل یک قارچ متوسط است.

نتایج پژوهشی جدید در خصوص تأثیر خوردن قارچ بر کاهش خطر سرطان

پیش از این هم چندین پژوهش، مصرف قارچ را با کاهش خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان پروستات یا سرطان دهانه رحم مرتبط دانسته بود.

گفتنی است قارچ‌ها منبع مناسبی از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها هستند؛ همچنین سابقه‌ای طولانی  در دارو‌های آسیایی دارند؛ اما مزایای بالقوه آن‌ها برای سلامتی در دهه‌های اخیر کشف شده است.

انتهای پیام/

نظر شما