شناسهٔ خبر: 46820302 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

با شاهدان قرآنی (۹)

با وعده قرآن، به برادرش پیوست

صاحب‌خبر -

 

روحانی شهید حسین حسین پور توانا مدت‌ها مسوول سازماندهی بسیج مستضعفین تبریز بود و با آغاز جنگ نحمیلی به عنوان فرمانده بسیج به جبهه رفت.
نیرو‌های اعزامی را که سازمان داد و می‌خواست برای برنامه ریزی اعزام نیروی دیگری به تبریز برگردد، از قرآن کریم رهنمون خواست و آیه استخاره این چنین درآمد:
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا (در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و در راه او شربت شهادت نوشیدند و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. - سوره مبارکه احزاب آیه ۲۳).
قرآن را بوسید و آن را بست. به تبریز بازنگشت و به همراه نیرو‌های آذربایجان در منطقه غرب سوسنگرد مستقر شد و پنج ماه به دفاع از اسلام و تمامیت ارضی کشور اسلامی پرداخت. حضور معنوی و پر شور او در جبهه‌ها باعث تقویت روحی رزمندگان اسلام بود. سر انجام در ۳۱/۲/۱۳۶۰ در عملیات الله اکبر در همین منطقه در اثر اصابت تیر دشمنان انسانیت به ملکوت حق تعالی لبیک گفت و عاشقانه به دیدار معبود یکتا شتافت و نامش در دفتر نورانی شهادت به ثبت رسید.
برادرش محمد حسین نیز در سال ۱۳۶۱ در منطقه فکه به برادرش پیوست و کربلایی شد.

نظر شما